تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۳۲۷۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۴۳ واحد صنفی لرستان جریمه شدند

می متالز - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با توجه به شرایط هشدار و قرمز کرونا در استان طی ۲ ماه گذشته بازرسی از بازار تشدید شده و در این راستا ۲۴۳ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های مقابله با این ویروس جریمه شدند.
۲۴۳ واحد صنفی لرستان جریمه شدند

به گزارش می متالز، فریبرز حسامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مرداد و شهریور امسال یکهزار و ۶۶۰ واحد صنفی به منظور بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی با همکاری تعزیرات حکومتی، اماکن، نیروی انتظامی و اداره بهداشت شهرستان ها بازرسی شدند. 

وی اظهار داشت: پرونده تخلفاتی برای ۲۴۳ واحد صنفی متخلف تشکیل شد و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی  با بیان اینکه در این مدت به ۱۹۷ واحد صنفی تذکر داده شده است تصریح کرد: برابر قانون نظام صنفی، جریمه رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی سه میلیون ریال تعیین شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت لرستان همچنین گفت: چهار واحد تولید شن و ماسه به علت نداشتن استاندارد لازم متخلف شناخته شدند و پرونده آنها تحت عنوان تقلب تشکیل شد.

حسامی افزود: نمونه‌گیری و آزمایش سنگدانه ریز این واحدها در راستای نظارت بر کیفیت تولید شن و ماسه سطح استان با همکاری آزمایشگاه معتمد انجام شد.

وی ادامه داد: پرونده تقلب به میزان یک هزار و ۳۴۷ تن سنگدانه ریز به ارزش تخلفاتی ۶۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی شامل گرانفروشی، تقلب، احتکار، عدم درج قیمت، اخفا و امتناع از ارائه فاکتور مراتب را با سامانه  ۱۲۴ در میان بگذارند.

عناوین برگزیده