تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۳۲۹۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معادلات الگوریتمی به تسهیل معاملات کمک می‌کند/ سودآوری آینده بازار بورس با نگاه بلندمدت مثبت است

می متالز - نایب رئیس هیات مدیره الگوریتم گفت: معادلات الگوریتمی به دلیل آثار سوئی که ممکن است در روزهای بد بازار بگذارد فعلا متوقف شده است، اما برای کلیت بازار این معادلات می‌تواند به آسان‌سازی معاملات کمک کند.
معادلات الگوریتمی به تسهیل معاملات کمک می‌کند/ سودآوری آینده بازار بورس با نگاه بلندمدت مثبت است

به گزارش می متالز، امیر وفایی درباره بازدهی صندوق مشترک شرکت سبدگردان الگوریتم گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه بازدهی این سبدگردان هم منفی بوده است، پیرو شرایط منفی بازار و بسیاری از صندوق‌های دیگر صندوق سهامی الگوریتم نیز منفی بوده است.

وی افزود: در این باره تلاش شده است به نوعی مدیریت شود تا بازدهی صندوق سهام نسبت به شاخص، ریزش کمتری داشته باشد، بعضی از روزها این امر موفقیت آمیز بوده و در بعضی روزها هم نبوده است.

نایب رئیس هیات مدیره الگوریتم درباره ورود سرمایه به بازار، با توجه به شرایط نامطلوب بورس گفت: ورود سرمایه از طرف سرمایه‌گذاران انجام می شود اما شرکت سبدگردان سرمایه‌ای تزریق نمی‌کند.

وفایی با بیان اینکه به‌طور کلی ماهیت شرکت‌های سبدگردان اینگونه نیست که خودشان قادر به سرمایه‌گذاری باشند، ادامه داد: سبدگردان‌ها در واقع مدیریت دارایی دیگر افراد را به‌عهده می‌گیرند و چنانچه با نگاه بلندمدت به بازار سرمایه نگاه شود این کار بسیار مفید است.

وی تصریح کرد: بازار سرمایه اکنون ریسک‌های ویژه خود را دارد زیرا رخداهای مهمی پیش روی بازار است، همه این موارد پیش‌بینی‌ها را سخت تر می‌کند.

نایب رئیس هیات مدیره الگوریتم گفت: اگر شخصی نگاه بلندمدت داشته باشد، سودآوری آینده مثبت است.

میزان رشد و سقف صندوق

وفایی درباره سقف صندوق سبدگردان الگوریتم گفت: چند صندوق وجود دارد، یکی از این صندوق‌ها با درآمد ثابت است که روی افرادی که کمتر ریسک می‌کنند تمرکز دارد، سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های مطمئن‌تر است، عمده تمرکز این صندوق روی سپرده‌های بانکی و اوراق است، این صندوق سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی دارد که افزایش سقف به دو هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

وی افزود: با توجه به اینکه صندوق سهامی و تعداد واحدها که از ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان در نوسان بوده است، سقف این صندوق هنوز پر نشده است.

معاملات الگوریتمی

نایب رئیس هیات مدیره الگوریتم توضیح داد: سبدگردان الگوریتم به‌طور اختصاصی و در قالب فعالیت جدی این معاملات را انجام نمی‌دهد، اما معاملات الگوریتمی می‌تواند کمک کننده باشد، البته در بعضی از روزهای بد بازار می‌تواند آثار بدی هم داشته باشد.

وفایی گفت: به همین دلیل فعلا متوقف شده است، اما برای کلیت بازار این معادلات می‌تواند در تسهیل معاملات کمک کننده باشد.

عناوین برگزیده