تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۳۴۵۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیحات مدیرعامل فرابورس درباره نقص فنی سامانه معاملات و عذرخواهی

می متالز - مدیرعامل فرابورس با عذرخواهی از نقص فنی سامانه از عدم انجام معاملات نمادهای حاضر در بازار پایه و SME، اسناد خزانه و اوراق تبعی خبر داد و گفت: بقیه معاملات انجام و تایید شد.
توضیحات مدیرعامل فرابورس درباره نقص فنی سامانه معاملات و عذرخواهی

به گزارش می متالز، امیر هامونی با بیان اینکه از ساعت 22:30 شب گذشته متوجه نقص فنی در سامانه فرابورس شدیم، گفت: از دیشب تاکنون همکاران در تلاش برای رفع این نقص بودند.

وی افزود: معمولاً طی ماه ها و سال های گذشته این اتفاقات پس از اتمام معاملات تا صبح روز بعد از معاملات می افتاد که همکاران شرکت مدیریت فناوری بورس تهران شبانه روزی تلاش می کردند سهامداران اتفاقات بعد از انجام معاملات را حس نکنند.

این مقام مسوول ادامه داد: اما از ساعت 22:30 تا 8:17 صبح امروز با پیگیری های صورت گرفته، نقص فنی رفع نشد و آغاز پیش گشایش با تاخیر از 12:45 و انجام معاملات ابزارها، نمادهای حاضر در بازارهای اول و دوم، ETF ها و اوراق با درآمد ثابت به جز اسناد خزانه از یک بعداز ظهر انجام شد . اما نمادهای حاضر در بازار پایه و SME، اسناد خزانه و اوراق تبعی جزو بازارهایی بودند که معاملات آنها به سامانه نرسیده و انجام نشد.

هامونی با عذرخواهی از سهامداران، شرکت های کارگزاری و دست اندرکاران انجام معاملات بازار عنوان کرد: به دلیل مدیریت ریسک معاملات و سامانه جهت آمادگی برای فردا، تصمیم گرفته شد به معاملات امروز خاتمه داده و تایید شود تا این اتفاق برای فردا تکرار نشود و بازاری کاملاً پایدار داشته و راس ساعت 8:30 معاملات را آغاز کنیم.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده