تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۶۷
کد خبر: ۱۳۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با هدف بررسی مستندسازی در بخش معدن صورت گرفت

نشست روابط عمومی ایمیدرو با کامران شیردل بزرگترین مستند ساز صنعتی ایران

می متالز - کامران شیردل کارگردان،‌ مستندساز و مترجم از چهره های جهانی ایرانی، نشستی با مدیر و کارشناسان روابط عمومی ایمیدرو برگزار کرد. وی که پس از انقلاب بیش از 100 فیلم مستند و تبلیغاتی تولید کرده،‌ با هدف بررسی چگونگی تولید مستندی برای ارایه توانمندی های بخش معدن و صنایع معدنی نشستی در این سازمان برگزار کرد.
نشست روابط عمومی ایمیدرو با کامران شیردل بزرگترین مستند ساز صنعتی ایران

ضرورت انتقال تجربه و دانش در موضوعات مهندسی، طراحی،‌ ساخت و تولید در پروژه های این حوزه از جمله مهمترین خواسته های ایمیدرو است که در تولید ‌مستندهای طرح ها مد نظر قرار دارد.

کامران شیردل فارغ التحصیل رشته معماری و نخستین ایرانی بود که در کنکور مرکز تحقیقات سینمایی رم شرکت کرد و پذیرفته شد. شیردل پس از انقلاب،‌ بیش از ۱۰۰ مستند کوتاه و بلند صنعتی و تبلیغاتی ساخته است. پلی اکریل ، فولاد مبارکه، گاز، آتش، باد، پیکان و بوم سیمین از جمله اثرهای ماندگار این مستندساز صنعتی بشمار می رود.

وی در مدت چهار سال و زیر نظر استادانی همچون نانی لوی (کارگردانی)، ماریا رزادا (تدوین)، جولیو چزاره کاستلو (تحلیل فیلم) و مونته سانتی (تاریخ سینما) سینما را آموخت. در این موسسه به کسب دانش از کارگردانان معتبری مثل پیرپائولو پازولینی، میکل آنجلو آنتونیونی، فدریکو فلینی، روبرتو روسلینی، روبر برسون، اورسن ولز، رنه کلر و... برگزار می شد.

جشنواره فیلم لوکارنو که در آخرین دوره خود در بخشی با عنوان Front News ، چهار مستند شیردل را در میان ۸۷ فیلم برگزیده ۱۰۵ سال تاریخ سینمای جهان به نمایش گذاشت. شیردل نخستین فیلمساز ایرانی است که نشان شوالیه هنر و فرهنگ ایتالیا را در اردیبهشت ماه ۱۳۸۹، دریافت کرد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده