تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۱
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۳۶۷۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جلسه کارگروه تعامل ستادی، فعالیت های معدنی در عرصه منابع طبیعی در استان اردبیل برگزار شد

می متالز - جلسه کارگروه تعامل استانی انجام فعالیت های معدنی در عرصه منابع طبیعی با حضور مدیر کل دفتر اکتشاف وزارت صمت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل و اعضای کارگروه تعامل استانی جهت رفع موانع و مشکلات بخش معادن برگزار شد.
جلسه کارگروه تعامل ستادی، فعالیت های معدنی در عرصه منابع طبیعی در استان اردبیل برگزار شد

به گزارش می متالز، مولا بیگی مدیر کل دفتر اکتشاف وزارت صمت در این جلسه اظهار داشت: هدف از برگزاری کارگروه تعامل ستادی  فعالیتهای معدنی در عرصه منابع طبیعی  بحث پهنه های معدنی و شناخت پتانسیل های معدنی در سطح کشور مخصوصاً شناسایی پهنه های فلزی می باشد.
وی افزود: ابتدا عملیات شناسایی صورت می گیرد و بعد از اتمام عملیات شناسایی  پی جویی و گمانه زنی انجام می شود که این مرحل از کار نیازمند کندو کاو هست.
مهندس مولا بیگی در ادامه تاکید کرد: به منظور دسترسی آسان و مطلوب برای اهداف مورد نظر، در نقاطی که با کمترین خسارت میتوان دستگاه  گمانه زنی مسقر نمود با لحاظ نمودن حفظ منابع طبیعی که جزو ضروریات است و با مد نظر قرار د ادن اشتغالزایی در انجام کارهای لازم تسهیل و تسریع شود.
  
رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تعامل خوب و بهینه سازمان صمت استان با اداره کل منابع طبیعی و سایر دستگاههای اجرایی استان گفت: برگزاری چنین جلسات وکارگروهایی در استان‌ها موجب تعامل بیشتر با ارگان‌های ذیربط و تعادل در بهره برداری از معادن را بسترساز می‌شود واین کار علیرغم اینکه موجب تسهیل امور می شود، از تخریب بی رویه  منابع طبیعی نیز جلوگیری می‌کند.

صادقی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تخریب در محدوده‌ی معادن اجتناب ‌ناپذیر است، لذا از طرف سازمان صمت استان به فعالین معدنی تاکید می شود تا فعالیت‌های معدنی با کمترین تخریب و آسیب به منابع طبیعی انجام شود و پس از بهره‌برداری، بازسازی و  احیای محدوده‌ی معدنی به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود و در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  با همکاری و تعامل خوبی که با اداره کل منابع طبیعی و اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان دارند، امید است زمینه توسعه همه جانبه و پایدار استان را فراهم کنند.

در ادامه جلسه به منظور تعامل بیشتر هریک از اعضای کارگروه تعامل فعالیت های معدنی در عرصه منابع طبیعی مواردی را مطرح نمودند و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم در جهت تسهیل امور اتخاذ گردید.

عناوین برگزیده