تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۱۳۹۳۰
سرویس خبر : انرژی
دهمرده در تذکر شفاهی مطرح کرد:

کاهش ۹۸ درصدی آب ورودی رودخانه هیرمند در سال ۹۶/ حقابه هیرمند از افغانستان مطالبه شود

می متالز - نماینده مردم زابل در مجلس با بیان اینکه حقابه رودخانه هیرمند از افغانستان به طور جدی مطالبه شود، از مسئولان خواست به مسئولیت خود در مقابل مردم سیستان و حل فاجعه خشکسالی این استان عمل کنند.
کاهش ۹۸ درصدی آب ورودی رودخانه هیرمند در سال ۹۶/ حقابه هیرمند از افغانستان مطالبه شود

به گزارش می متالز، حبیب‌الله دهمرده در نشست علنی روز چهارشنبه، 22 فروردین ماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی به فاجعه خشکسالی و داد مردم سیستان و بلوچستان برسید و برای کاهش درصدی از دردهای مردم این منطقه هیئتی را به نمایندگی از خودتان به استان اعزام کنید تا تصویری واقعی از دردها و مشکلات تهیه کنند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید خسارت ناشی از خشکسالی به مردم پرداخت و حقابه رودخانه هیرمند از افغانستان به طور جدی مطالبه شود.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در سال زراعی 96 فقط 7.6 میلی‌متر و ورودی روخانه هیرمند نسبت به سال 96- 95 فقط 2 درصد بوده است، گفت: ورودی رودخانه هیرمند در سال 96 حدود 98 درصد کاهش داشته است و نتیجه این کاهش سبب شده مردم سیستان تمام دار و ندار خود را از دست دهند و امروز در حیرانی و سرگردانی منتظر عنایت نظام و دولت هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به تعدادی از مسئولان همچون وزرای امور خارجه، کشاورزی، نیرو و رئیس سازمان بودجه و استانداران، بیان کرد: مسئولیت شما بسیار سنگین است لذا باید به وظیفه ذاتی خود و قول‌هایی که به اینجانب و مردم سیستان داده‌اید عمل کنید تا مردم این استان بیش از این ناامید نشوند./

عناوین برگزیده