تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۳۹۶۰۹
[گزارش تصویری]
می متالز - ریل راه‌آهن درست در وسط این بازار قرار گرفته و فاصله عبور قطار از افراد آن‌قدر کم است که کافی است تنها یک‌قدم جلو بیایند تا همان‌گونه که در حال عبور است آن را لمس کنند.
محلی خطرناک برای خرید!

به گزارش می متالز؛ حداقل در نگاه اول بسیاری از بازار‌های تایلند یکسان به نظر می‌رسند. اما چیزی که قطعاً با سایر بازار‌ها فرق می‌کند، بازار ریلی مائک لانگ (Maeklong) است، زیرا در روز چندین بار قطاری از میان آن عبور می‌کند. ریل راه‌آهن درست در وسط این بازار قرار گرفته و فاصله عبور قطار از افراد آن‌قدر کم است که کافی است تنها یک‌قدم جلو بیایند تا همان‌گونه که در حال عبور است آن را لمس کنند. این بازار فقط در تایلند وجود دارد!

این بازار تمام چیز‌هایی که در بازار‌های تایلند وجود دارند را دارد. غرفه‌های آن دارای میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، غذا‌های دریایی و همچنین تنقلات شیرین، لباس و گل است.
تفاوت عمده این بازار با دیگر بازار‌ها در این است که مسیر قطار مستقیماً از وسط آن عبور می‌کند!

تنها چند دقیقه قبل از اینکه قطار بیاید زنگ هشداردهنده کوچکی بر روی سیستم بلندگو به صدا درمی‌آید. در عرض چند دقیقه پس از دریافت اخطار و گاهی اوقات فقط چند لحظه قبل از آمدن قطار فروشندگان سایبان‌های مخصوص خود را عقب می‌کشند. به همین دلیل است که این بازار به محلی، طلعت روم هوپ (Talat Rom Hoop) به معنای "بستن چتر بازار" معروف است.
قطار ورود خود را با بوق دقیقاً قبل از اینکه بپیچد اعلام می‌کند، و این صدایی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. جالب‌ترین نکته در مورد این بازار این است که قطار با آن تنظیم شده است و هنگام چرخش، قطار کاملاً توسط بازار محصور می‌شود. سایبان‌ها فقط در حد لزوم عقب کشیده می‌شوند. سبد میوه‌ها و سبزیجات دقیقاً به‌اندازه‌ای جابجا می‌شوند تا توسط چرخ‌های فلزی قطار برش نخورند.
قطار تقریباً با یک فوت فاصله از آدم‌ها و وسایل عبور می‌کند. بازدیدکنندگان و فروشندگان با جسارت نزدیک آن می‌ایستند. حداقل، نزدیک‌تر از هر قطار در حال حرکتی که تاکنون دیده‌ایم. پس از عبور قطار، فروشندگان بلافاصله سایبان‌ها را به مکان‌های اصلی خود برمی‌گردانند. همه به حالت عادی بازمی‌گردند گویا هیچ اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ نداده است.