تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۱۱۱۶۲
سرویس خبر : زمین شناسی

تهدید جدی فرونشست زمین در کمین قطار‌ها

‌می‌متالز - استاندار سمنان گفت: بیش از ۶۵۰ کیلومتر ریل راه‌آهن در استان سمنان وجود دارد که به علت فرونشست زمین در مسیر ریل، نگرانی و تهدید جدی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان بعدازظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری که با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان در کنار تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی، اجتماعی، عمرانی، اقتصادی، معدنی و ... که از آن بهره می‌برد، با سه چالش جدی تصادفات، کمبود آب و جمعیت روبه‌رو است.

وی افزود: سمنان صرفاً یک استان صنعتی و معدنی نیست و در حوزه‌های بسیاری از جمله معادن، دام و طیور، لبنیات و تخم مرغ و ... نقش تأثیرگذاری در بازار کشور دارد.

استاندار سمنان بیان کرد: ما در استان سمنان به‌واسطه تردد حجم بالایی از مسافران و زائران امام هشتم (ع) و ارائه خدمات مطلوب، نیازمند تأمین آب آشامیدنی پایدار هستیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: تهدید ریزگرد‌ها یکی از مواردی است که باید از طریق طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان سمنان با آن مقابله شود.

وی گفت: بیش از ۶۵۰ کیلومتر ریل راه‌آهن در استان سمنان وجود دارد که به علت فرونشست زمین در مسیر ریل، نگرانی و تهدید جدی در این زمینه وجود دارد.

استاندار سمنان عنوان کرد: رویکرد و توجه به استان سمنان به‌واسطه قرارگیری در مسیر مسافران و زائران و استقرار مکان‌ها، زیرساخت‌ها و تأسیسات حساس، در تمامی حوزه‌ها از جمله اقدامات پدافند غیرعامل باید کشوری و جامع‌تر باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده