تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۰۵
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۴۰۷۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس ارشد بازارسرمایه:

بهترین حامی بورس در هیات دولت تنها است/ درخواست تنبیه مجریان

می متالز - کارشناس ارشد بازارسرمایه با رد نقش سازمان بورس و وزیر اقتصاد در جلوگیری از ریزش چهار ماه اخیر شاخص، دژپسند را یکی از بهترین وزرا معرفی کرد و خواهان تنبیهاتی برای مجریان از سوی روحانی شد.
بهترین حامی بورس در هیات دولت تنها است/ درخواست تنبیه مجریان

به گزارش می متالز، علیرضا عسگری مارانی در واکنش به روند نزولی چهار ماه اخیر بازار سهام و گزارش منفی کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر بی برنامه بودن سازمان بورس و وزارت اقتصاد و...گفت: این موضوع ارتباطی به سازمان بورس ندارد و بخش چشم‌گیری از مشکلات فعلی مربوط به واقعیت‌های اقتصاد و مداخله سیاست‌های دولت یا نهادهای دیگر مانند وزارت صنعت در قیمت‌گذاری غیرمنصفانه است.

وی ادامه داد: اما انتظار می رفت نهاد ناظر بازار سرمایه اقداماتی برای بروزرسانی اطلاعات مربوط به خرید و فروش سهامداران عمده، افزایش خرید اعتباری، عملی کردن بازارگردانی، تاکید بر انجام وظایف شرکت های تامین سرمایه را انجام می داد.

این کارشناس، وزیر اقتصاد را یکی از بهترین وزرای اقتصاد و بعد از محسن نوربخش معرفی کرد و افزود: دژپسند بیشترین اعتقاد به بازار سهام را دارد اما  یکی از اعضای هیات دولت و فاقد اختیاراتی در حوزه هایی مانند سازمان حمایت و دیگر نهادها  است. دیگر اعضا و وزیران هم وی را یاری نمی کنند و حتی وزیر صنعت موضوع قیمت گذاری دستوری را مطرح می کند که مانع از به ثمر رسیدن اهداف وزیر اقتصاد است.

عسکری مارانی در برابر این سوال که با این اوصاف اگر وزیر اقتصاد و دیگر مقامات، قدرت و توان سامان‌دهی بازار سهام را نداشتند، چرا وعده دادند، پاسخ داد:  اینکه چرا وعده دادند را نمی‌دانم ولی به‌طور کلی سخنان وی مبنی بر تلاش برای بهبود بازار ثانویه بوده اما مابقی اعضای هیات دولت همراهی نکردند. بنابراین باید رئیس جمهور، تنبیهاتی برای مجریان در نظر بگیرد. چرا که روحانی گفته بود تعلل از هیچ مدیری پذیرفته نیست.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده