تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۱۴۰۸۹۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پهنه‌های معدنی مشگین شهر ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارند/ رقابت سه شرکت و موسسه بزرگ برای فعالیت در معادن اردبیل

می متالز - استاندار اردبیل گفت: از ۵ پهنه معدنی موجود در استان ۲ مورد در شهرستان مشگین شهر واقع شده که ظرفیت اشتغال‌زایی بیشتری برای منطقه دارند.
پهنه‌های معدنی مشگین شهر ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارند/ رقابت سه شرکت و موسسه بزرگ برای فعالیت در معادن اردبیل

به گزارش می متالز، اکبر بهنام‌جو در نشست با مدیرعامل موسسه خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: از ۵ پهنه معدنی موجود در استان ۲ مورد در شهرستان مشکین شهر واقع شده که ظرفیت اشتغال‌زایی بیشتری برای منطقه دارند.

وی افزود: این پهنه‌های معدنی دارای ظرفیت فراوانی از قبیل دخایر معدنی و نوع و جنس کانی‌ها هستند و موسسه خاتم‌الانبیاء بعد از بررسی موضوع، باید تا دو هفته آینده برنامه خود را ارایه دهد.

استاندار اردبیل تشریح کرد: با چندین شرکت معتبر در این مورد مذاکره کردیم اما متاسفانه یکی از شرکت‌های معتبر که قبلا در این محدوده فعالیت می‌کرد نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: موسسه خاتم‌الانبیاء در شهرستان نیر معدن و طرح دارند که تاکنون فعالیت و عملکرد خوبی نشان داده و امیدواریم در این پهنه‌های معدنی نیز بتوانند تا پایان سال تحول عظیمی در بخش‌های مختلف منطقه‌ای ایجاد کنند.

رقابت موسسه خاتم‌الانبیاء، شستا و شرکت ملی مس برای فعالیت در اردبیل

بهنام‌جو بیان داشت: علاوه بر موسسه خاتم‌الانبیاء، شرکت‌های شستا و شرکت ملی مس نیز برنامه خود را ارایه خواهند داد که هر کدام این شرکت‌ها طرح مناسب‌تری به نفع استان و منطقه ارایه دهند، با تشخیص کارشناسان رسمی، همکاری را آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این محدوده‌ها از لحاظ معادن مس و مولیبدن دارای ظرفیت غنی هستند که با اکتشاف و بهره‌برداری از این معادن تحول عظیمی در بخش اشتغال‌زایی منطقه صورت می‌گیرد که با حفظ پیوست‌های زیست محیطی باید اجرا شوند.

 در این جلسه نماینده موسسه خاتم‌الانبیاء نیز ضمن ارایه گزارش از فعالیت‌های خود در حوزه معادن، متعهد شد تا ظرف دو هفته برنامه‌های خود را ارایه دهد.

عناوین برگزیده