تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۷۷۸
کد خبر: ۲۱۰۹۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

معادن نقش پر رنگی در توسعه اقتصادی استان اردبیل دارد

‌می‌متالز - رییس سازمان صمت استان اردبیل گفت: بطورکلی از منظر اقتصاد کلان صنعت معدنکاری و در کنار آن ایجاد صنایع معدنی می‌تواند یکی از کلید‌های اصلی برای دستیابی به آینده امید بخش باشد.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی در خصوص حمایت از معادن و صنایع معدنی در استان اردبیل اظهار داشت: معدن و صنایع معدنی از نظر تاثیر گذاری بر مولفه‌های اقتصادی و اجتماعی در کنار مشارکت در افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی آن‌ها منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش بیکاری می‌شود و اشتغال زایی حاصل از فعالیت‌های معدنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

وی افزود: بطورکلی از منظر اقتصاد کلان صنعت معدنکاری و در کنار آن ایجاد صنایع معدنی می‌تواند یکی از کلید‌های اصلی برای دستیابی به آینده امید بخش باشد چرا که معادن به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور و حلقه ابتدایی زنجیره بسیاری از تولیدات صنعتی بوده و ارتباط تنگاتنگی با صنعت فلزات اساسی همچون فولاد، صنعت حمل و نقل و ارتباطات، پروژه‌های عمرانی و ... دارد و نقش آن در متغیر‌های کلان اقتصادی استان می‌تواند در خور توجه باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: فعالیت‌های تجاری بخش معدن می‌تواند انگیزه‌های اقتصادی را در بخش‌های مختلف جامعه تحریک و فعال کند و با وجود زون‌های معدنی در سطح استان، استان اردبیل نیز از این امر مستثنا نیست و یکی از مزایا و موهبت‌های طبیعی وجود همین منابع معدنی در استان است.

وی تصریح کرد: استخراج مواد معدنی و در کنار آن ایجاد صنایع تبدیلی در راستای صادرات محصولات معدنی می‌تواند نقش پررنگی در دستیابی به هدف گذاری تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و توسعه اقتصادی استان ایفا کند.

منبع: سبلان ما

عناوین برگزیده