تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۴۱۵۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
عنابستانی مطرح کرد:

فولاد سبزوار چشم انتظار بانک عامل چینی/ هزار فرصت اشتغال با ایجاد ال سی برای کارخانه فولاد

می متالز - نماینده مردم سبزوار درمجلس گفت: در موضوع فولاد سبزوار بانک عامل باید در چین شناسایی شود و بانک مرکزی کشورمان و ایمیدرو باید برای شناسایی بانک عامل اقدام کنند.
فولاد سبزوار چشم انتظار بانک عامل چینی/ هزار فرصت اشتغال با ایجاد ال سی برای کارخانه فولاد

علی‌اصغر عنابستانی

به گزارش می متالز، علی اصغر عنابستانی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه سبزوار گفت: به اتفاق  محبی ،دیگر نماینده حوزه حوزه انتخابیه در هفته‌ای که در حوزه انتخابی هستیم و در روزهای آخر همه هفته ها مسائل و مشکلات را پیگیری و از نزدیک نظارت می‌کنیم.

وی با اشاره به دهگردشی در حوزه انتخابه ادامه داد:به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران 6 شهرستان از روستاها بازدید کرده و گاهی هم  مدیران کل را با خودمان همراه می‌کنیم.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس با برشمردن مسائل حوزه انتخابیه اش ادامه داد: مسائل منطقه به چند دسته تقسیم می‌شود که بخشی از آن ها و همانجا با هماهنگی بین مسوولان مختلف محلی حل می‌شود و حدود ۲۰ درصد مسایل مردم در بازدیدها و نظارت‌های میدانی رفع می شود و یا حداقل وعده حل شدن به آنها داده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه در جلسات شهرستانی با تبدیل اعتبارات شهرستانی و جابجا کردن حل می‌شود، تاکید کرد: بخشی از مشکلات در فضای استان و با هماهنگی  مدیران کل استانی در فضای اداره کل رفع می شود.

عنابستانی با اشاره به  اختلافات اداره کل منابع طبیعی استان با اداره کل بنیاد مسکن تاکید کرد: اداره کل منابع طبیعی با اداره کل بنیاد مسکن اختلاف دارند و به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: بسیاری از روستاها به ویژه روستاهای شهرستان جغتای مانند روستای زمند و ۶۷ روستای این حوزه و یا برخی روستاهای دیگر با مشکل ساخت مسکن مواجه هستند. با توجه به اختلاف منابع طبیعی و بنیاد مسکن اختلاف جلسه ای گذاشته و مدیران کل را در مشهد دعوت کردیم؛ اطراف اختلاف حاضر شدند؛نمایندگان محیط‌ زیست و جهاد کشاورزی هم حضور داشتند و این موضوع حدوداً حل شده است. حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات به این صورت حل می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد مشکلاتی که می ماند نیاز به اعتبار و منابع ملی دارد و یا  ناشی از کوتاهی دستگاه‌های ملی و وزارتخانه هااست مطرح کرد: این مشکلات را در سطح ملی تذکر می‌دهیم و با وزرا و معاونین آنها جلسات حضوری انجام داده و آنها را حل می کنیم.

نماینده مردم سبزوار درمجلس ادامه داد: مساله کارخانه فولاد جوین مساله بسیار مهمی است که روی زمین مانده است و در نشست با وزیر صنعت و معدن ؛از وزیر خواستیم که رئیس ایمیدرو را مکلف کند تا موضوع را دنبال کرده و ال سی کارخانه فولاد را حل کند.

وی با بیان اینکه بخش احیاءکارخانه فولاد ساخته شده اما برای فولادسازی آن نیاز به اعتبار و ال سی از کشور چین است، طرح کرد: مقدمات کار فراهم شده  و بانک عامل باید در چین شناسایی شود که متاسفانه این موضوع هنوز مانده است؛بانک مرکزی و ایمیدرو باید برای شناسایی بانک عامل اقدام کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به تشکیل جلسات دیگری با ایمیدرو ادامه داد: بانک عامل اگر شناسایی شود؛ما می توانیم ال سی را بیاوریم.بخشی از قراردادها در چین با پیمانکاران منعقد شده است اگر چین  ال سی را باز کند و به بانک عامل برود؛پیمانکاران چینی می توانند بیایند و برای بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود. اشتغال فوری و در حین کار در این موضوع اتفاق می افتد و می تواند منطقه را متحول کند.

عضو مجمع نمایندگان غرب استان خراسان با اشاره به توزیع سه هزار بسته معیشتی در منطقه محروم به همت بنیاد علوی،اکید کرد: در دو هفته گذشته با بنیاد مستضعفان جلسه داشتیم و رئیس بنیاد علوی از سبزوار و منطقه روداب که بسیار منطقه محرومی است بازدید کرد؛ ساخت مسکن روستایی توسط بنیاد مستضعفان، ایجاد اشتغال ،حل مشکلات راه ها و کمک ها و بسته های معیشتی ماحصل آن اقدامات و بازدیدهای مسولان بود.

عناوین برگزیده