تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۴۱۸۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
[گزارش تصویری]

افزایش ۲۲درصدی تولید و فروش در مس شهید باهنر کرمان

می متالز - معاونان وزیر صمت امروز از چند مجموعه اقتصادی از جمله مجتمع صنایع مس شهید باهنر کرمان بازدید کردند.
افزایش ۲۲درصدی تولید و فروش در مس شهید باهنر کرمان

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان در این بازدید گفت: نیمه نخست امسال با وجود شرایط تحریم و کرونا این مجتمع ۲۲درصد افزایش تناژ تولید و ۲۲درصد فروش در مقایسه با مدت مشابه پار سال داشته و در این مدت صادرات نیز افزایش داشته و با سود ۵میلیون دلاری؛ حدود ۴تا۵ میلیون دلار از واردات جلوگیری شده است.

 

ضیایی افزود: بیش از ۳۰۰شرکت محصولات تولیدی مس را جذب می کنند و با همراهی مسوولان استان برای گسترش محصولات و اشتغال افرینی جدید پیگیری می شود.

زادبوم معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران هم با قدردانی از عملکرد مجتمع مس باهنر کرمان‌ با اشاره به پیچیدگی مقوله صادرات و دخالت افراد و سازمانهای زیادی این حوزه افزود: باید از قاچاق به اسم صادرات جلوگیری و بازارهای جدید ایجاد شود.

 

وی با اشاره به اهمیت تنظیم بازار داخلی و مانع نشدن برای صادرات افزود: در ۷ماهه اخیر ۲۳درصد کاهش صادرات کشور داشتیم اما استان کرمان در صادرات روند افزایشی داشته که حاصل تلاش بخش صنعت و کشاورزی استان است.

 

در ادامه زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: باید با حمایت از اقدامات منجر به ارزآوری و افزایش صادرات، موانع ورود کالای مورد نیاز نیز بازنگری و سرانه صادراتی تقویت شود و در جاها و محصولاتی که ارزش افزوده دارد سرمایه گذاری کنیم.

 

وی ابرازامیدواری کرد: مشکل تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی هم رفع شود.
 

  • ‎ رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه بازدید از شرکت مس شهید باهنر کرمان گفت: خوشبختانه طرح های توسعه ای که از پارسال با مصوبه مجموعه مجمع شرکت مس شهید باهنر در دستور کار قرار گرفته به خوبی در حال پیشرفت است و گام های اول اجرای این طرح از ابتدای تابستان امسال آغاز شده و حدود 600میلیارد تومان طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید مس شهید باهنر تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

‎محمدرضا پورابراهیمی افزود: یکی از موضوع‌های مهم بحث تامین منابع مالی است که در حوزه وزارت صمت از طریق معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگ می‌کنیم که مبالغ ریالی آن را که بخشی از آن در استان قابل تامین است و بخشی نیز از طریق وزارتخانه با حضور معاون وزیر صمت امروز جمع‌بندی خواهد شد تا هر چه سریع‌تر طرح‌های توسعه‌ای جدید و مورد نیاز  بتواند از طریق تامین مالی عملیاتی شود.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:باید بسته‌های پیشنهادی و مشوق‌های صادراتی برای شرکت‌هایی که اخیرا در حوزه صادرات فعال شده‌اند، در نظر گرفته شود.

‎نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یادآور شد: ظرفیت صادرات شرکت مس شهید باهنر کرمان افزایش داشته و در شش ماهه اول امسال ۵میلیون دلار صادرات داشته و کاهش واردات بخشی از تولیدات این شرکت نیز ارزآوری حدود شش میلیون دلاری داشته و امید است با تسهیل امور در بخش صادرات و مشوقهای صادراتی وضعیت این شرکت در افزایش تولید و صادرات و جدب نیرو بهتر شود.

عناوین برگزیده