تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۱۴۲۱۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صمت هرمزگان:

سومین جشنواره حاتم در حمایت از تولید ملی برگزار خواهد شد

می متالز - رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از برگزاری سومین جشنواره ملی حاتم در ۲۹ بهمن ماه سال جاری خبر داد.
سومین جشنواره حاتم در حمایت از تولید ملی برگزار خواهد شد

به گزارش می متالز، حسین انصاریان اظهار کرد: این رویداد کشوری با حضور حداکثری مدیران برندهای برگزیده صنعت و اقتصاد ایران از ۳۱ استان کشور با مشارکت کامل بخش خصوصی و دولتی و سایر ارکان نظام با محوریت بررسی توانمندی­های بالقوه و بالفعل صنعت و اقتصاد کشور، برگزار می شود.

وی افزود: برگزیدگان این جشنواره را می توان پروژهای شاخص ملی، طرح­های مطالعاتی و تحقیقاتی موفق همچنین فعالیت­های تحقیق و توسعه شاخص دانست که ایجاد ارزش افزوده از طریق تولید و خدمات را در پروژه های خود داشته اند که در قالب اعطای نشان ملی حاتم در سه محور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از آنان قدردانی خواهد شد.

انصاریان اظهار داشت: یکی از موارد مثبت این جشنواره را می توان به ارسال گزارش کامل از طرح­های برگزیده واحدها که از طریق این دبیرخانه در اختیار مراجع ملی و بین ­المللی قرار می گیرد برشمرد که می تواند جهت توسعه بازار برای این طرح ها کارگشا باشد.

رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان مهمترین اهداف این جشنواره را ترویج مصرف کالاهای داخلی، ارتقای کیفیت و رقابت پذیری در تولید، متدولوژی مقابله با تحریمهای اقتصادی و تبدیل تهدید به فرصت، فرهنگسازی و ایجاد گفتمان مشترک در حوزه تولید و مصرف کالاهای اساسی دانست.

انصاریان افزود: ایجاد گفتمان سرمایه گذاری در حوزه های دارای اولویت و مزیت رقابتی، چالشها و موانع مدیریت صحیح و کلان نگر در سطوح مختلف بحران، آینده پژوهی اقتصاد ایران در افق ۱۴۰۴ با منطق واقع گرایی تاریخی- اجتماعی معاصر و همچنین استخراج مدل تطبیقی و اصولی از طریق ارزیابی بنگاه های موفق اقتصادی، عارضه یابی و ریشه یابی علل عدم تحقق اقتصاد درون زای برونگار از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی تصریح کرد: بررسی تجربیات موفق کشورها در حمایت از تولیدات و کسب و کارهای داخلی، بررسی شیوه های علمی و عملیاتی جلب اعتماد مصرف کننده داخلی و بین المللی، بهینه کاوی صنایع و هدایت سازمانها به خارج از چارچوب های منجمد، آسیب شناسی قوانین مضر و مخل بهبود فضای کسب و کار رقابت پذیر، تعریف و ترویج برند ملی حاتم(حمایت از تولید ملی) و ایجاد زیرساخت های لازم و همچنین معرفی مدیران و سازمانهای برگزیده مطابق ماده ۲۰ سیاست های اقتصاد مقاومتی را می توان از دیگر موارد اهداف این جشنواره نام برد.

عناوین برگزیده