تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۳
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۴۲۶۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

حقوق معدنی معادن محلات واریز نمی‌شود

می متالز - حجت الاسلام سلیمی واریز نشدن حقوق معدنی معادن را استنکاف از قانون دانست.
حقوق معدنی معادن محلات واریز نمی‌شود

به گزارش می متالز، حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان محلات که در نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور برگزار شد از واریز نشدن ۱۵ درصد حقوق معدنی به این شهرستان خبرداد و این کار را استنکاف از قانون دانست.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به دغدغه‌هایی که در این جلسه عنوان شد گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در جلسه مطرح شد بازگرداندن ۱۵ درصد حقوق معدنی به محل شهرستان بود وطبق قانون باید ۱۵ درصد حقوق معادن که به خزانه واریز میشود به منطقه‌ای که معادن در آن واقع است بازگردد.

او افزود: متاسفانه دولت تاکنون آن را اجرایی نکرده و سهم اندکی پرداخت کرده که به نظر میرسد این استنکاف از قانون است و باید قوه محترم قضاییه و سازمان بازرسی به این مسئله رسیدگی کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گلایه دیگر ما نوع توزیع بودجه استانی در بین شهرستان‌ها است که این موضوع اعتراضات و گلایه‌هایی را مخصوصاً در منطقه محلات و دلیجان در بر داشته است و توقع ما این است که در شاخص هابازنگری شود تا به هر دلیلی بعضی از شاخص‌ها جابجا نشده باشد.

او همچنین به اختصاص نیافتن مبالغ مناسب برای مبارزه با کرونا در حوزه بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه با اپیدمی کرونا مواجه هستیم و روز به روز تعداد مبتلایان و مرگ و میر در حال افزایش است که ستاد مقابله با کرونا باید در بخش ضابطه گزاری‌ها عمل کند و به کمک بخش درمان بشتابد.

ناظری سرپرست فرمانداری محلات هم با انتقاد از پروازی بودن برخی از مدیران در شهرستان از این مدیران خواست موضوع را هر چه سریعتر با مدیران استانی خود بررسی کنند و این مشکل را حل کنند.

جلسه شورای اداری شهرستان محلات با حضور نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه محلات و نیم ور، سرپرست فرمانداری شهرستان محلات و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در شهر نیم ور برگزار شد.

در این جلسه پیرامون مسائل و مشکلات شهرستانی و استانی، اخذ ۱۵ درصد حقوق معدنی برای شهرستان محلات، گلایه از نوع توزیع بودجه‌های استانی در شهرستان و اختصاص نا مناسب بودجه در بحث مبارزه با کرونا در حوزه بهداشت و درمان شهرستان محلات بحث و تبادل نظر شد.

عناوین برگزیده