تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۲۲
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۴۲۶۳
سرویس خبر : انرژی
موگرینی:

برجام باید حفظ شود

می متالز - فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارات مطرح شده در دیدار روسای جمهوری و ترامپ درباره توافق دیگری با ایران گفت: از سخنان پرزیدنت مکرون مشخص است که ما در زمان حاضر تنها یک توافق با ایران داریم که موفق بوده و باید حفظ شود.
برجام باید حفظ شود

به گزارش می متالز، موگرینی در گفتگو با خبرنگاران در بروکسل پیش از شرکت در کنفرانس 'حمایت از آینده سوریه و منطقه' در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات روز گذشته امانوئل مکرون و دونالد ترامپ روسای جمهوری فرانسه درباره برجام گفت: در زمان حاضر تنها یک توافق موجود (با ایران) داریم. 
وی افزود: از سخنان پرزیدنت مکرون و اظهارات و مواضع همه اروپایی ها مشخص است که توافقی اکنون با ایران داریم (برجام) که تنها توافق موجود در زمان حاضر است، موفق بوده و از تولید سلاح هسته ای توسط ایران جلوگیری کرده است.
موگرینی افزود: این توافق ایران را بدون محدودیت متعهد می کند که سلاح هسته ای تولید نکند زیرا اگر برجام را با دقت بخوانید، به روشنی بیان می کند که ایران سلاح هسته ای تولید نخواهد کرد. 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: این توافق موفق بوده است و پرزیدنت مکرون روز گذشته در کاخ سفید به روشنی گفت که به اعتقاد ما اجرای کامل برجام برای امنیت اروپا و منطقه ضروری است و اروپا به آن پایبند خواهد بود. 
وی افزود: در باره اینکه در آینده چه اتفاقی ممکن است روی دهد در آینده مشخص میشود اما در زمان حاضر یک توافق موجود است، موفق بوده است و باید حفظ شود.

عناوین برگزیده