تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۱۴۴۹۵
سرویس خبر : زمین شناسی

آمادگی سازمان زمین‌شناسی برای شناسایی پتانسیل‌های ژئوپارکی ایران

می متالز - در حاشیه برگزاری نشست بین المللی ژئوپارکهای جهانی یونسکو در جزیره قشم، راضیه لک معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، از آمادگی این سازمان در شناسایی و پتانسیل‌یابی ژئوپارکهای ایران خبر داد.
آمادگی سازمان زمین‌شناسی برای شناسایی پتانسیل‌های ژئوپارکی ایران

به گزارش می متالز، لک با اشاره به عملکرد نزدیک به دو دهه فعالیت های این سازمان در حوزه ژئوتوریسم و ژئوپارک اعلام کرد: متخصصان زمین‌شناس می‌توانند نقش برجسته‌ای در رونق بخش گردشگری و توانمندسازی جامعه محلی داشته باشند که این موضوع در قالب بحث ژئوپارک ها می گنجد.

وی با اشاره به تنوع پدیده‌های طبیعی و زمین‌شناسی در نقاط مختلف کشور و همچنین وجود فرهنگ و تاریخ غنی ایران زمین و گوناگونی آداب و رسوم در کشور، وجود ژئوپارک ها را حرکتی در مسیر توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور دانست و آمادگی این سازمان را به عنوان متولی شناسایی و پتانسیل‌یابی ژئوپارکها و نظارت بر متقاضیان ثبت مناطق ژئوپارک و تعامل و همکاری با استانها اعلام کرد.

گفتنی است ژئوپارک به محدوده جغرافیایی اطلاق می شود که دارای پدیده های شاخص طبیعی و زمین شناسی، پدیده ها و آثار تاریخی و فرهنگی و همچنین جامعه محلی پویا در محدوده خود باشد.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده