تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۱۴۵۵۵۷
سرویس خبر : انرژی
صنعت مازندران، روی ریل پیشرفت

راه اندازی صنایع پتروشیمی و فولاد در مازندران

می متالز - مجوز راه اندازی صنایع پتروشیمی و فولاد در مازندران صادر شد.
راه اندازی صنایع پتروشیمی و فولاد در مازندران

به گزارش می متالز، استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی استان در ساری گفت: با پیگیری انجام شده با وجود محدودیت‌ها مجوز اجرای طرح‌های فولاد و پتروشیمی در مازندران و در منطقه امیرآباد اخذ شد.
حسین زادگان از اجرای طرح پتروشیمی منطقه شرق مازندران (منطقه بهشهر) با موافقت اعضای شورای برنامه ریزی خبر داد و افزود: با راه اندازی این طرح در سفر آتی معاون اول رئیس جمهور به مازندران، برای ۲ هزار نفر اشتغالزایی پیش بینی شده است.

او تصریح کرد: صنعت فولاد و پتروشیمی در استان‌هایی که مشکل کم آبی دارند اجرا می‌شود و این در حالی است که بهره وری از آب‌های شور استقرار صنایع در مازندران را امکان پذیر خواهد کرد.


استاندار مازندران همچنین با بیان اینکه ساخت شهرک دامپروری در مازندران هم ضرورت دارد گفت: مازندران از استان‌های پیشرو در پرورش دام و طیور بوده و واگذاری مجوز در گرو مکان یابی مناسب در مازندران است.
حسین زادگان افزود: هر گونه مکان یابی با تشکیل کمیته تخصصی ویژه با حضور محیط زیست و دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام شود.


او خاطرنشان کرد: در این کمیته تخصصی شرایط متفاوت مازندران و راهکار‌های توسعه این نوع شهرک بررسی مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار مازندران بر صدور هرگونه مجوز دهی در راه اندازی مراکز تولیدی دامی و یا صنعتی پس از صدور مجوز از منابع طبیعی تاکید کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران هم با بیان اینکه کوچک بودن صنایع از بزرگترین مشکلات استان است، گفت: مازندران در زمینه توسعه صنایع بزرگ رتبه خوبی در کشور ندارد.

قوانلو افزود: استقرار و راه اندازی صنایع بزرگ در زمینه فولاد و یا پتروشیمی با تحرک بخشی صنایع کوچک همراه خواهد بود.


او مالیات کل استان را ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: حمایت از صنایع فولادی و پتروشیمی می‌تواند در حمایت از صنایع کوچک مازندران موثر باشد و در استان نیز درآمدزا خواهد بود.
در این جلسه با اجرای طرح پتروشیمی منطقه شرق مازندران موافقت شد.

عناوین برگزیده