تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۱۴۷۴۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

فاز اول مجتمع فولاد قاینات دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

می متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول پروژه فولاد قاینات و واحد احیا یا همان آهن اسفنجی دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.
فاز اول مجتمع فولاد قاینات دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

به گزارش می متالز، حمید ملانوری روز سه‌شنبه در حاشیه بهره‌برداری رسمی از پروژه تزریق گاز این مجتمع افزود: فولاد قاینات، بزرگترین پروژه صنعتی استان خراسان جنوبی است که بعد از تغییر و تحولات چندین باره، به بخش دولتی سپرده شد و خوشبختانه شتاب گرفت. 

وی بیان کرد: به بهره‌برداری رسیدن فولاد قاینات یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های استان است که با جدیت پیگیری می‌شود. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: این پروژه ضمن ایجاد اشتغال قابل توجه، سبب کاهش نرخ بیکاری شده و به رونق و جهش تولید کمک خواهد کرد. 

وی افزود: در تامین آب، برق و گاز پروژه مشکلاتی وجود داشت که با تلاش‌های مدیران استان، پیگیری نماینده مردم شریف قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان پروژه، برطرف شد. 

ملانوری اظهار داشت: مشکل آب که رفع و گاز امروز به پروژه تزریق شد، پست برق هم تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود. 

وی گفت: با شتابی که در روند اجرای کارها شاهدیم ان شاء الله فاز اول پروژه دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد تا مردم استان از عایدات این مجتمع منتفع شوند. 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که فاز دوم هم تا پایان سال آینده به نتیجه برسد.

ملانوری امروز - سه‌شنبه - به منظور رصد میدانی و اطلاع از وضعیت پیشرفت فیزیکی کارخانه فولاد قاینات به این مجموعه تولیدی رفت و همزمان با این بازدید، پروژه تزریق گاز کارخانه به صورت رسمی افتتاح شد. 

فولاد قاینات، مهمترین طرح در میان ۱۹ طرح جهش تولید استان خراسان جنوبی در سال جاری است که با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی در دو بخش تولید آهن اسفنجی و فولادسازی در حال اجرا است.

فاز اول این طرح در قالب تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، تا اواخر بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 

همچنین فاز دوم کارخانه و تولید فولاد اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه در حال جانمایی و نصب تجهیزات است که با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، براساس برنامه‌ریزی شرکت ایمیدرو، سال آینده افتتاح می‌شود. 

افتتاح و راه‌اندازی این طرح برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی امروز به شهرستان قاینات سفر کرد و عملیات اجرایی یادمان شهید کاوه نیز با حضور وی، خانواده این شهید والامقام و جمعی از مسوولان در شهرستان قاینات آغاز شد.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

عناوین برگزیده