تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۲۵۱۷
سرویس خبر : انرژی

انتقال آب از دریای عمان و راه آهن خراسان جنوبی در مسیر اجرا قرار گرفت

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: انتقال آب از دریای عمان و راه آهن به عنوان ۲ ابر پروژه زیرساختی استان در مسیر اجرا قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت شامگاه سه‌شنبه اظهار کرد: مراحل مسیریابی و تهیه نقشه طرح انتقال آب از دریای عمان به استان در حال انجام است.

وی افزود: طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - یونسی - مشهد از مهمترین و بزرگترین طرح‌های زیرساختی حوزه ترانزیت و حمل و نقل کشور و منطقه است که منشاء خدمات و توسعه ملی و منطقه‌ای در شرق کشور می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این طرح مهم از محل اعتبارات تهاتر نفتی تامین اعتبار شده و رئیس جمهور هم بر اهمیت و ضرورت آن تاکید ویژه داشته و خواستار پیگیری جدی برای تسریع در روند اجرای این طرح مهم توسط استاندار و وزارت راه و شهرسازی شده‌اند.

وی گفت: همچنین رئیس جمهور دستور ویژه‌ای برای پیگیری مسائل طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - یونسی - مشهد داد که پیرو این دستور عصر امروز جلسه‌ای در وزارت نفت برای رفع موانع نحوه تامین منابع این طرح برگزار شد و با توجه به هماهنگی انجام شده بین وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی، پیمانکاران و مجموعه استان، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد عملیات اجرایی در استان باشیم.

قناعت با بیان اینکه در آستانه سالروز تنفیذ حکم ریاست جمهوری امروز توفیقی حاصل شد که با آیت الله رئیسی دیدار داشته باشیم، اضافه کرد: در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات و برنامه‌های دولت در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و زیرساختی در سطح استان ارائه شد.

وی عنوان کرد: در این دیدار آیت الله رئیسی ضمن ابلاغ سلام و درود به مردم خراسان جنوبی، بر تلاش و همت مسوولان استانی در ارائه خدمات بهتر و بیشتر همچنین پیگیری‌های جدی و مستمر برای طرح‌های توسعه‌ای استان تاکید داشتند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این دیدار گزارش کاملی از مهمترین طرح‌های در دست اجرای استان ارائه شد گفت: گزارشی از افتتاح و بهره‌برداری بخش فولادسازی شرکت فولاد قاینات، آغاز عملیات اجرایی چند طرح بزرگ معدنی، افتتاح و بهره‌برداری از طرح توسعه کویر تایر، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و توفقیات استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تشریح شد.

وی ادامه داد: همچنین در این دیدار مسائل و مشکلات پیش‌رو طرح‌های توسعه‌ای استان مطرح شد و رئیس جمهور برای رفع موانع و تسریع در روند اجرای طرح‌ها دستوراتی صادر کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده