تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۱۴۷۷۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه «فاسمین» برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران از بررسی برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از سوی «فاسمین» خبر داد.
برنامه «فاسمین» برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها

به گزارش می متالز، سید ناصر ابوترابی فرد، درباره برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها گفت: طبق مصوبه هیات دولت امکان تجدید ارزیابی دارایی‌ها و استفاده از مزایای آن برای شرکت‌ وجود دارد. بررسی‌های لازم در حال انجام است و در صورت حاصل شدن نتیجه به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته هر ساله پیش‌بینی بودجه عملیاتی (تولید و فروش) در بهمن ماه تهیه و به جهت تصویب در هیات مدیره در ابتدای اسفندماه مطرح و نهایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران درباره میزان محصولات موجود در شرکت کالسیمین توضیح داد: موجودی کالای شرکت کالسیمین به همراه شرکت‌های فرعی ذوب و احیای قشم و تولید روی بندرعباس جمعا مقدار ۳۰۱۳۳ تن است که به تفکیک شامل شرکت کالسیمین ۲۱۰۰۰ تن، ذوب و احیای روی قشم ۶۱۳۳ تن و تولید روی بندرعباس ۳۲۰۰ تن است. شایان ذکر است از این مقدار حدود ۱۰۰۰۰ تن مراحل صادرات آن در حال انجام است. ارزش ریالی شمش‌های موجود بر اساس نرخ جهانی LME شمش و نرخ ریالی قابل مقایسه نیست.

ابوترابی فرد درباره میزان صادرات این محصولات در سال جاری گفت: جمع فروش‌های صادراتی روی تا تاریح این گزارس حدودا ۱۹۷۰۰ تن است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال با فروش ۲۵۰۰۰ تن دیگر جمع فروش صادراتی گروه، به مقدار ۴۵۰۰۰ تن برسد.

عناوین برگزیده