تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۱۴۷۸۰۹
سرویس خبر : انرژی
رییس جمهور:

در بودجه سال آینده ۲.۳ میلیون بشکه نفت می فروشیم/ وعده دلار ۱۱ هزار تومانی

می متالز - رییس جمهور با بیان اینکه اساس بودجه ۱۴۰۰ اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی در سال آینده است، گفت: شرایط تولید و فروش نفت با دو سال قبل متفاوت خواهد بود و بالغ بر ۲.۳ میلیون بشکه می فروشیم.
در بودجه سال آینده ۲.۳ میلیون بشکه نفت می فروشیم/ وعده دلار ۱۱ هزار تومانی

به گزارش می متالز، حسن روحانی در جلسه هیات دولت درباره لایحه بودجه سال آینده گفت: بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر اینکه بخواهیم مذاکره بکنیم یا نه بسته نشده است. اساس این بودجه اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی در سال آینده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲.۳ میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم و خواهیم فروخت. بودجه توجه ویژه‌ای به اقشار کم درآمد دارد و دو مصوبه برای گاز و آب داریم به مانند مصوبه‌ای که برای برق ۱۰۰ درصد مجانی داشتیم و مردم را به کم‌مصرفی تشویق کردیم.

رییس جمهور ادامه داد: این پیام را دنیا دریافت کند که شرایط تولید و فروش نفت ایران در سال آینده با دو سال قبل متفاوت خواهد بود. ممکن است کاسبان تحریم و یاس آفرینان از خبر افزایش فروش نفت خوشحال نشوند.

روحانی عنوان کرد: هر زمان ۱+۵ یا ۱+۴ به تعهدات عمل کند به تعهدات برمی گردیم. اگر نفر بعدی امضا کند و به برجام برگردد، تعهدات را اجرا خواهیم کرد. در بودجه ۱۴۰۰ اعلام کردیم قیمت امروز ارز کاهش خواهد یافت یعنی افزایش ارزش پول ملی. قیمت دلار را روی ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کردیم و این آرزو نیست، دولت می‌تواند این رقم را برای مردم توضیح دهد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده