تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۴۸۸۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید اسلب از مرز ۷میلیون تن گذشت/ بیلت و بلوم رتبه‌های دوم و سوم تولید را به خود اختصاص دادند

می متالز - گزارشی از میزان تولید فولاد شرکت‌های فولادساز ایران در ۸ماهه ۹۹ منتشر شد و بر این اساس بالاترین رقم تولید، مربوط به کالای اسلب بوده است.
تولید اسلب از مرز ۷میلیون تن گذشت/ بیلت و بلوم رتبه‌های دوم و سوم تولید را به خود اختصاص دادند

به گزارش می متالز، بر پایه جداول منتشر شده از سوی ایمیدرو از ابتدای فروردین ماه امسال تا انتهای آبان ماه، شرکت‌های فولادی در زمینه تولید بیلت، اسلب، بلوم، بیلت آلیاژی-مهندسی و اینگات تولیداتی را انجام داده اند که در این میان بیشترین میزان تولید مربوط به محصول اسلب بوده است .

در این گزارش نگاهی بر میزان تولید شرکت‌های تولیدکننده محصولات یادشده خواهیم داشت که در ادامه می‌خوانید:

شرکت آهن و فولاد ارفع با تولید ۵۴۷هزارو۷۴۸تن بیلت فولادی، جهان فولاد سیرجان با تولید ۵۶۳هزارو۱۹تن بیلت فولادی این ۸ماهه را به پایان رسانده اند.

همچنین شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در مدت یادشده، موفق شده است که بلوم به مقدار یک میلیون و ۵۵۱هزارو۵۱۳تن تولید کند. فولاد چادرملو نیز که زیرمجموعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است در ۸ماهه اخیر بیلت فولادی به میزان ۶۵۲هزارو۲۲۱تن تولید کرده است.

فولاد بردسیر که زیرمجموعه شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه است از ابتدای سال تا پایان آبان ماه بیلت فولادی به میزان ۴۱۳هزارو۵۲۸تن تولید کرده و فولاد بناب نیز در این مدت توانسته ۲۵۱هزارو۲۷۲تن بیلت تولید کند.

در این میان شرکت فولاد آلیاژی ایران ۳ محصول را در سبد تولید خود داشته است، به این شکل که بلوم آلیاژی-مهندسی به میزان ۱۱۹هزارو۳۲۹تن، بیلت مهندسی-آلیاژی ۱۹۱هزارو۳۱۷تن و اینگات به مقدار ۲۶هزارو۴۳۲تن تولید کرده است.

طبق این گزارش، شرکت فولاد خراسان در ۸ماهه ۹۹ بیلت فولادی به میزان ۶۵۶هزارو۹۲۶تن تولید کرده است.

فولاد خوزستان نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات فولادی در مدت یادشده اسلب به مقدار ۹۷۵هزارو۹۷۹تن، بیلت فولادی ۱۲۲هزارو۲۹تن و بلوم نیز به میزان یک میلیون و ۴۹۲هزارو۴۱۸تن تولید کرده است.

فولاد کاوه جنوب نیز مانند دیگر همتایان تولیدکننده خود در ۸ماهه ۹۹ بیلت فولادی به میزان۸۲۲هزارو۷۲۲تن تولید کرده و گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز در همین مدت توانسته ۶۱هزارو۳۷۰تن بیلت فولادی تولید کند.

اما آخرین گروه فولادساز کشور یعنی فولادمبارکه اصفهان که بزرگترین فولادساز در خاورمیانه است در زمینه تولید اسلب گوی سبقت را از دیگر تولیدکنندگان ربوده است، به این ترتیب که فولادمبارکه ۴میلیون و ۸۳۳هزارو۶۴۱تن اسلب، فولادسبا ۸۹۸هزارو۳۶۶تن اسلب و فولادهرمزگان نیز ۹۵۷هزارو۷۹۳تن اسلب را در مدت ۸ماهه ۹۹ تولید کرده اند.

در مجموع می‌توان گفت بالاترین سهم تولید در این ۸ماهه اسلب به مقدار ۷میلیون و ۶۶۵هزارو۷۷۹تن بوده و بعد از آن بیلت فولادی با عدد ۴میلیون و ۹۰هزارو۸۳۵تن در رتبه دوم تولید قرار گرفته و بلوم نیز با رقم ثبت شده ۳میلیون و ۴۳هزارو۹۳۱تن در رتبه سوم تولید قرار گرفته است.

عناوین برگزیده