تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۱۴۹۳۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۵ میلیارد ریال به احداث دپارتمان معدن در نهبندان اختصاص یافت

می متالز - فرماندار نهبندان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پنج میلیارد ریال برای راه‌اندازی دپارتمان تخصصی معدن در این شهرستان اختصاص داد.
۵ میلیارد ریال به احداث دپارتمان معدن در نهبندان اختصاص یافت

به گزارش می متالز، مجید بیکی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تخصصی دپارتمان آموزشی معدن شهرستان نهبندان افزود: ایجاد دپارتمان تخصصی معدن در استان خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان از مصوبات سفر معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به نهبندان در شهریور ماه امسال بود.

وی اظهار داشت: در فاز نخست مقرر شد پنج میلیارد ریال در اختیار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی قرار بگیرد تا این اقدام اجرایی شود.

فرماندار نهبندان گفت: سفر مقامات کشوری به شهرستان و ایجاد مطالبات کارشناسی بدون شک ثمرات بسیار خوبی خواهد داشت و با اهتمام نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تحقق مطالبات تسریع می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان نهبندان دارای ظرفیت‌های متنوع در حوزه معدن است عنوان کرد: این ظرفیت‌ها تا زمانی که برای این شهرستان ارزش افزوده و شغل ایجاد نکند دغدغه اقتصادی منطقه را کم نخواهد کرد.

بیکی افزود: این دغدغه با سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی و دولتی در حوزه معدن باید محقق شود.

وی گفت: در حوزه معادن و فرآوری معدن در نهنبدان آینده روشنی داریم لذا برای راه‌اندازی دپارتمان تخصصی معدن باید نگاه ملی داشته باشیم.

فرماندار نهبندان گفت: نگاه‌های آموزشی در حوزه معدن به نهبندان و خراسان جنوبی خواهد بود لذا باید با واسطه‌گری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این دغدغه مرتفع شود.

وی اظهار داشت: فعالان معادن باید آموزش‌های تخصصی را در نهبندان فرا بگیرند لذا برای نیازمندی‌ها، تجهیزات، مصوبات قانونی، تسهیلگری و پرداخت مجوزها باید زمینه‌سازی شود تا به اهداف کلی دپارتمان تخصصی کمک کنیم.

بیکی با بیان اینکه راه‌اندازی دپارتمان تخصصی معدن با ۵۰۰ میلیون تومان محقق نمی‌شود افزود: باید نیازسنجی انجام و طرح جامع بر مبنای اعتبار فاز نخست دپارتمان برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: همچنین نماینده مردم شهرستان در مجلس موضوع دپارتمان را در تهران پیگیری خواهند کرد تا این دپارتمان به مرکز قابل دفاع تبدیل شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه فرهنگ کار و مهارت‌های متناسب با آن مهمترین مشکل این شهرستان است تصریح کرد: گاهی شغل هست ولی مهارت لازم را متقاضیان فرا نگرفته‌اند؛ این در صورتی است که هرچه مهارت‌ها به محیط واقعی کار نزدیک‌تر شود با ارزش‌تر است.

وی افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت‌های واقعی را به محیط کار ارائه می‌دهد که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشیم.

عناوین برگزیده