تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۱۵۱۳۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ارزیابی مدیرعامل "کچاد" از آینده شرایط و قیمت مواد معدنی/ انقلاب در معدنکاری

می متالز - مدیرعامل چادرملو با ارزیابی شرایط و قیمت مواد معدنی در سال ۲۰۲۱ گفت: برنامه‌ وزیر صنعت جهت ابطال پهنه‌های بلاتکلیف بسیار اثر بخش بوده و درصورت اجرای کامل، انقلابی در عرصه معدنکاری ایجاد می شود.
ارزیابی مدیرعامل "کچاد" از آینده شرایط و قیمت مواد معدنی/ انقلاب در معدنکاری

به گزارش می متالز، ناصر تقی‌زاده با مثبت ارزیابی کردن شرایط و قیمت مواد معدنی در سال 2021 گفت: به نظر می‌رسد در سال جدید شاهد افزایش قیمت فلزات باشیم اما بازار داخلی مستقیماً متاثر از افزایش قیمت‌های جهانی نخواهد بود. چشم‌انداز سال جدید مثبت ارزیابی می شود و تاکنون قیمت‌ محصولات معدنی منطقی به نظر می‌رسد البته برای فروش مواد معدنی خیلی متاثر از قیمت‌های بازار جهانی نیستیم زیرا قیمت‌گذاری در داخل بسیار کمتر از نرخ تبدیلی در خارج است.

وی افزود: به نظر می‌رسد در سال آینده باز هم شاهد افزایش قیمت مواد معدنی باشیم. این افزایش قیمت در خارج منجر به افزایش قیمت‌ها در داخل خواهد شد البته نه بصورت فوری و متناسب با آن بلکه با شیب کمتری همراه خواهد بود. برنامه‌ای که از سوی وزیر صنعت جهت ابطال پهنه‌های بلاتکلیف ارائه شده بسیار اثر بخش است. اگر تنها همین برنامه بصورت کامل اجرایی شود، انقلابی در عرصه معدنکاری ایجاد خواهد شد.

این مقام مسوول ادامه داد: با این اقدام زمینه کار کردن شرکت‌های گوناگون بر روی این مناطق ایجاد خواهد شد. نباید همچون گذشته صرفا با ثبت محدوده، کاغذ خرید و فروش شود. امید می رود این طرح بطور کامل اجرا شود. در بخش منابع انسانی هیچ گونه کمبودی نداریم به جز معادن زیرزمینی که کمی از دانش روز عقب هستیم. در مابقی معادن نیروهای متخصص و زبده زیادی داریم. در بخش ماشین آلات مشکل جدی جهت تهیه نداریم اما به علت قیمت بالای ارزهای خارجی در بعضی مواقع خرید ماشین آلات به صرفه نیست.

تقی‌زاده با بیان اینکه بازار مواد معدنی داخلی هنوز نتوانسته خود را با قیمت‌های روز وفق دهد، عنوان کرد: به همین دلیل برخی از ماشین آلات معدنی که بعضاً قیمتی ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومانی دارند برای خریدار مقرون به صرفه نیستند. در ایران فقط در بخش ماشین‌آلات حفاری کمبود داشته که برای واردات آن مشکلی نداریم.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده