تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۵۱۹۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تقاضای صادرات برای فولاد ترکیه قوی است

می متالز - سخنرانان نشست پنل کنفرانس مجازی آهن و فولاد که روز پنجشنبه ۱۷ دسامبر برگزار شد، بیان کرد که با وجود تقویت اخیر مقررات تجاری ، تقاضای صادرات برای فولاد ترکیه همچنان بالا است.
تقاضای صادرات برای فولاد ترکیه قوی است

فولاد ترکیه؛ کمیسیون اروپا (EC)

به گزارش می متالز، در ۱۳ نوامبر، کمیسیون اروپا (EC) واردات فولاد تخت از ترکیه را پس از ورود به اتحادیه اروپا منوط به ثبت کرد. و در ۱۷ دسامبر، کمیسیون اروپا تعرفه ضد دامپینگ ورق گرم ترکیه را ۴٫۸-۷٫۶ درصد محاسبه کرد.

اقدامات موقت برنامه دوم در صورت وجود  تا ۱۴ ژانویه سال آینده اعمال می شود. تعرفه محاسبه شده را می توان در هر زمان تا این مهلت تغییر داد. قرار است تعرفه قطعی تا ۱۳ ژوئیه تعیین شود.

دیدم تاسکیران، مدیر فروش در فولادسازی چولاک اوغلو توضیح داد که هنوز روابط بین ترکیه و اتحادیه اروپا همچنان پابرجا است.

وی گفت:”ترکیه و اتحادیه اروپا در سال ۱۹۹۶ توافق نامه تجارت آزاد را امضا کردند. دلیل افزایش صادرات فولاد ترکیه به اتحادیه اروپا در سه سال گذشته این است که اتحادیه اروپا در مورد واردات فولاد از روسیه ، اوکراین ، برزیل و چین تعرفه دارد.”

ارسون اوزدمیرل، مدیر استراتژی و بازاریابی در بورچلیک گفت:” اتحادیه اروپا برای محاسبه سهمیه دوره ۲۰۱۵-۲۰۱۷ را در نظر گرفت. پس از Brexit، انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می شود و نیازی به محاسبه مجدد سهمیه ها خواهد بود.”

 
فولاد ترکیه؛ سهمیه اتحادیه اروپا

وی افزود:”سهمیه های اتحادیه اروپا برای مواد گالوانیزه شامل دو دسته بود: ۴A برای کیفیت تجاری و ۴B برای گریدهای خودرو. در ابتدا کاهش سهمیه های ۴B یک ضرر عمده برای صادرکنندگان سایر کشورها به وجود آورد. ما برای اصلاح این سهمیه های کاهش یافته درخواست داده ایم. اتحادیه اروپا در ۱۴ دسامبر نسخه اصلاح شده را اعلام کرد.”

سرانجام پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، انگلیس سهمیه تعرفه را برای برخی از واردات فولاد حفظ خواهد کرد، مشابه سهمی که در حال حاضر موجود است.

Görkem Bolaca مدیرعامل شرکت بازرگانی بین المللی Galex Steel International گفت:” سهمیه اتحادیه اروپا برای ورق پوشش دار اگرچه به صورت بین المللی محاسبه می شود، اما میزان سهمیه ها کم است، در حدود ۵۰۰۰۰ تن برای یک سال.”

ترکیه اخیراً به دلیل تقاضای زیاد در آنجا محصولات فولادی تخت و بلند را به آسیا صادر می کند. تاسکیران معتقد است که تقاضا از منطقه پس از وضع عوارض ۲۵ درصدی توسط آمریکا به عنوان بخشی از مقررات بخش ۲۳۲ بهبود یافته است.

وی ادامه داد:” آسیای شرقی حداقل ۵۰۰۰۰ تن محموله خریداری می کند. آنها طی هفته حدود ۵-۶ محموله خریداری می کند. تقاضا از منطقه به تولیدکنندگان فولاد در این دوران سخت کمک کرد.”

وی افزود:” کارخانه های تولید ترکیه در سال ۲۰۱۹ باید ظرفیت را کاهش دهند. با این حال ، من معتقدم که در صورت کاهش تقاضا از آسیا و اروپا ، بازارهای صادراتی جدید آمریکای جنوبی و آفریقا خواهند بود. ما حتی میلگرد را در سال ۲۰۱۹ به اوکراین فروختیم، بنابراین من خوش بین هستم که صادرات همچنان قوی خواهد بود. حتی تقاضا از ایالات متحده می تواند بهبود یابد.”

 

 
آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA)

آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) نتایج نهایی تحقیقات دامپینگ خود را در مورد برخی از مواد مقاوم در برابر خوردگی صادر شده توسط تولید کنندگان ترکیه ، امارات و ویتنام اعلام کرد. Al Ghurair Iron & Steel LLC (AGIS) چیزی دریافت نمی کنند.

 

 
ArcelorMittal

اواخر ماه نوامبر ArcelorMittal Dofasco و Steelco Inc در کانادا برای تجدید نظر در تعرفه خود به دادگاه تجدیدنظر فدرال مراجعه کردند. با این حال ، اوزدمیرل انتظار ندارد CBSA موضع خود را تغییر دهد ، زیرا معتقد است که صادرات کویل روکش دار Borçelik به کانادا مطابق با افزایش تقاضا در آنجا به مشتریان بلند مدت خود ادامه خواهد یافت.

براساس موسسه آماری ترکیه (TUIK) ترکیه در سال ۲۰۱۹، ۵۴۶۳۲ تن ورق روکش دار به کانادا صادر کرده است.

سخنرانان این پنل همچنین در مورد انتظاراتشان از فولاد در کوتاه مدت صحبت کردند.

بولاکا خاطرنشان کرد بسیاری از کشورها در طی بیماری همه گیر Covid-19 اقدام به چاپ پول کردند، اما وام ها هنوز بازپرداخت نشده اند، که وقتی زمان آن فرا برسد مسئله ساز خواهد شد.

تاسکران معتقد است با وجود افزایش ظرفیت در ترکیه ، قیمت فولاد همچنان پابرجا خواهد ماند. فولاد ساز ترکیه ای Tosyali Iron and Steel  یک کوره قوس الکتریکی کوانتومی سفارش داده است. در حالی که Habas ترکیه تجهیزات سیم مفتول و اسلب را از دانیلی سفارش داده است.

اوزدمیرل گفت که تقاضا در ترکیه در ماه آوریل و مه در اوج بیماری همه گیر، کاهش یافت. اما صنایع در نیمه دوم سال تولید خود را افزایش دادند.

اکنون تولیدکنندگان با ظرفیت کامل کار می کنند ، که این امر عامل اصلی تقاضای فعلی در ترکیه است. وی معتقد است از آنجا که چین ۵۳ درصد تولید جهانی فولاد را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است – رقمی که احتمالاً در سال ۲۰۲۰ به ۵۸ درصد افزایش خواهد یافت – تقاضا در این کشور همچنان مهمترین عامل در بازارهای جهانی فولاد است.

عناوین برگزیده