تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۵۲۲۳۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرد:

شرط لغو قیمت گذاری جدید ۱۸ محصول خودرو: درخواست کتبی به وزارت صنعت

می متالز - نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از لازم الاجرا نبودن مخالفت با تصمیم شورای رقابت خبر داد و گفت: در صورت درخواست کتبی سازمان بازرسی به وزارت صنعت، مصوبه جدید متوقف می شود.
شرط لغو قیمت گذاری جدید ۱۸ محصول خودرو: درخواست کتبی به وزارت صنعت

به گزارش می متالز، علی جدی درباره تصمیم شورای رقابت مبنی بر آزادسازی قیمت ۱۸خودرو  وبا تاکید بر اینکه ضوابط سازمان حمایت باید در قیمت گذاری خودرو رعایت شود به ایلنا گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس با این گونه قیمت‌گذاری مخالف است و پیش از این هم اعلام موضع کرده بود.

وی افزود: ضوابط سازمان حمایت برای کالاهای داخلی از جمله خودرو است که باید طبق فرمول قیمت‌گذاری شود. بنابراین کمیسیون صنایع و معادن با قیمت‌گذاری که برای این ۱۸ خودرو اعلام شده، مخالف است.

این نماینده مجلس ادامه داد: سازمان بازرسی هم اعلام کرده این تصمیم باید متوقف شود.بنابراین بستگی به دولت دارد که آیاهمچنان این تصمیم را عملی کند یا خیر. سازمان بازرسی می‌تواند بر اساس ضوابطی که برای تعیین قیمت کالاهای داخلی وجود دارد ورود کند. ابزار نظارتی مجلس، آنی نبوده به همین علت مخالفت مجلس با این تصمیم لازم الاجرا نیست اما اگر سازمان بازرسی بطور کتبی به وزارت صنعت ابلاغ کند، لازم الاجرا خواهد بود.

بنابراین گزارش، رئیس شورای رقابت با اعلام آزادسازی قیمت ۱۸ نوع خوردو از تغییر فرمول قیمت گذاری آنها طبق متوسط قیمت بازار خبر داده است. پژو پارس اتوماتیک، پژو ۲۰۶ اتوماتیک ، ۲۰۷ پانورما، سمند سون پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس توربو، هایما توربو s۵ دستی، هایما توربو s۷ اتوماتیک، k۱۳۱، ساینا s، کوئیک ، شاهین، آریا برلیانس، چانگان و زوته مشمول فرمول جدید می شوند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده