تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۱۳
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۵۴۳۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن مس نیفتی تا پایان سال به اهداف خود دست خواهد یافت

می متالز - شرکت معدنکاری فلزات پایه متالز ایکس روز پنجشنبه 17 خرداد 1397 گفت که این شرکت در مسیری قرار دارد که می تواند، علی رغم تأخیر در زمانبندی ارتقاء تولید در معدن مس نیفتی به هدف راهبردی افزایش تولید در این معدن، در استرالیای غربی، به 40 هزار تن مس محتوی در کنسانتره تا پایان سال 2018 دست یابد.
معدن مس نیفتی تا پایان سال به اهداف خود دست خواهد یافت

به گزارش می متالز،  متالز ایکس کنترل پروژه نیفتی را در ماه اوت 2016 به دست آورد، و از آن زمان به بعد مشغول کار بوده تا میزان تولید را برای ایجاد یک معدن بزرگ-مقیاس با عمر طولانی به بیش از 40 هزار تن مس محتوی در کنسانتره در سال افزایش دهد. تا امروز، متالز ایکس ذخائر سنگ معدن را افزایش داده، که منجر به تمدید عمر معدن از یک سال به شش سال شده، و همچنین ضمن بازسازی زیر ساختها و تجهیزات محل معدن استخراج زیر زمینی را ارتقاء داده و فعالیتهای توسعه را وسعت داده است. این شرکت همچنین آغاز به عملیاتهای پیوسته در کارخانه فراوری کرده است. متالز ایکس روز پنجشنبه گفت که با توجه به تمرکز این شرکت بر اجرا و تحویل برنامه برای حصول اطمینان از موفقیت
آمیز بودن ارتقاء تولید، عملیات نیفتی نیاز به هیچ سرمایه چشمگیر دیگری در جهت دستیابی به اهداف تولید راهبردی اش ندارد. متالز ایکس گفت انتظار می رود که عملیات نیفتی، علی رغم از دست دادن حدود 45 هزار از تولید خود به خاطر جایگزینی نقاله زیر زمینی، در فصل دوم سال جاری بازدهی مطابق با بازده فصل نخست داشته باشد. با وجود این، تولید مس محتوی در کنسانتره فصل دوم احتمالاً کمتر از 5003 تن تولیدی در فصل نخست خواهد بود، که علت آن افت عیار جاری در محدوده مورد استخراج می باشد. عیار کلی سنگ معدن بهبود خواهد یافت چون شیب های اضافی خارج از محدوده کنونی بیشتر و بیشتر استخراج خواهند شد.

عناوین برگزیده