تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۱۵۸۱۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

صدور مجوز بهره برداری از معادن شهرستان کهگیلویه پس از ۴۰ سال

می متالز - صمیمی دوست گفت: بعد از ۴۰ سال مجوز بهره برداری از معادن شهرستان کهگیلویه صادر شد.
صدور مجوز بهره برداری از معادن شهرستان کهگیلویه پس از ۴۰ سال

به گزارش می متالز، «سید حشمت الله صمیمی دوست»  در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: طرح توجیهی فنی اقتصادی (امکان سنجی) بخش گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا ۱۰ روز  آینده تدوین و در نشست کمیته طبیعت گردی بررسی و در نشست بعدی این ستاد ارائه شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های اجرایی در این زمینه با میراث فرهنگی تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.
 

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات مربوط به سال های گذشته است، عنوان کرد: به عنوان مثال وضعیت تامین آب ۵۰ واحد صنایع سیمان شهر یاسوج پس از ۳۰ سال تعیین تکلیف شد و در حالی که این واحدها به علت عدم پرداخت آب بها در آستانه تعطیلی بودند، اکنون به فعالیت خود ادامه می دهند.
 

صمیمی دوست یادآور شد: بعد از ۴۰ سال مجوز بهره برداری از معادن شهرستان کهگیلویه صادر شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای برخی از طرح های گردشگری در استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه در ماه های پایان سال جهش تولید قرار داریم، انتظار می رود مدیران از تمام ظرفیت خود در این مدت زمان اندک برای پیشرفت استان و تعیین تکلیف وضعیت طرح ها استفاده کنند.
 

وی با بیان اینکه براساس تبصره ۱۹ قانون به دولت اجازه داده شد برخی طرح‌ ها را برای تسریع در اجرا به بخش خصوصی واگذار کند، بر تلاش مدیران استانی برای گرفتن مجوز‌های لازم از وزارتخانه‌ ها برای تسهیل در واگذاری طرح‌ های قابل واگذاری از محل تبصره ۱۹ تاکید کرد.

صمیمی دوست با اشاره به اینکه بخش خصوصی نقش مهمی در سرمایه گذاری و رونق اشتغال دارد، پتروشیمی دهدشت و گچساران و کارخانه آهک هیدراته چرام را نمونه های بارز و حضور موثر بخش خصوصی دانست و گفت: بخش خصوصی هرجایی که متولی بودف عملکرد مطلوبی داشته است.

عناوین برگزیده