تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۱۵
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۱۵۸۵۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کمک به تولید و حمایت از سرمایه گذار مهمترین وظیفه کارگروه تسهیل است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیشترین وقت را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان دارد و از هیچ تلاشی برای کمک به سرمایه‌گذاران کوتاهی نمی‌کند.
کمک به تولید و حمایت از سرمایه گذار مهمترین وظیفه کارگروه تسهیل است

به گزارش می متالز، محمد در‌ه‌وزمی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان اظهار کرد: در این جلسه 5 واحد تولیدی و صنعتی که در زمینه‌های مختلف دچار مشکل بودند مورد بررسی قرار گرفتند که مجتمع خدماتی و رفاهی نگین رفاه زاگرس سقز، واحد تولید فنس فلزی، میدان عرضه دام زنده، پرورش قارچ دهگلان و شرکت پلیمر صنعت واحد تولید شیشه دوجداره سنندج طرح‌های بودند که مشکلات آنان رفع شد.

وی افزود: مجتمع خدماتی و رفاهی نگین رفاه زاگرس سقز با توجه به اینکه فاز اول آن که بخش جایگاه عرضه سوخت است آماده شده با مصوبه این ستاد جهت بهره‌برداری و دریافت سهمیه سوخت به شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی استان معرفی شد و فاز دوم آن نیز که بخش خدماتی و رفاهی است باید در سال 1400 تکمیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: واحد تولیدی فنس فلزی نیز که فعال است اما بدهی معوق به یکی از بانک‌های عامل دارد که در این جلسه مصوب شد بخشی از بدهی بانکی وی دریافت شود و مدت زمانی برای بازپرداخت بقیه بدهی نیز تعیین شد تا مشکلی در روند تولید این واحد ایجاد نشود.

دره‌وزمی یادآور شد: میدان عرضه دام زنده در دهگلان نیز مشکل بانکی و عدم صدور پروانه بهره‌برداری توسط دامپزشکی داشت که به دلیل نبود راه دسترسی مستقیم این پروانه صادر نشده بود که مصوب شد راه دسترسی جدید برای این واحد در نظر گرفته شود و بانک نیز متعهد شد که بخشی از بدهی بانکی را دریافت کند و مدت زمانی برای بازپرداخت بقیه بدهی تعیین کند تا مشکلی در روند تولید این واحد ایجاد نشود.

وی بیان کرد: پرورش قارچ دهگلان نیز مشکل بدهی بانکی دارد که مصوب شد وثایق این واحد نزد بانک مجددا مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوان سرمایه گردش در اختیار واحد قرار گیرد.

دره‌وزمی عنوان کرد: شرکت پلیمر صنعت که واحد تولید شیشه دوجداره در سنندج است نیز درخواست بخشودگی جرایم بیمه تامین اجتماعی را داشت که مصوب شد بخشی از آن امحال شود و بقیه بدهی نیز پرداخت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیشترین وقت را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان دارد و از هیچ تلاشی برای کمک به سرمایه‌گذاران کوتاهی نمی‌کند.

عناوین برگزیده