تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۴۸۴
کد خبر: ۱۵۹۲۷۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد

راه‌اندازی معدن طلای ‌خاش سبب کارآفرینی ‌خواهد شد‌

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه ‌گذاری صدر تامین گفت: معادن طلای خاش و زغال سنگ طبس اشتغالزایی خوبی برای جوانان به وجود آورده است.
راه‌اندازی معدن طلای ‌خاش سبب کارآفرینی ‌خواهد شد‌

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در نشست خبری شرکت صدر تامین با اصحاب رسانه اظهار داشت: خوشبختانه در این مدت زمانی که مدیریت این مجموعه را بر عهده گرفتم، تعدادی پروژه زیرسقفی انجام گرفته که تاثیرات مثبت خود را در کشور خواهد داشت. در نهاوند و جمبزه نیز پروژه‌های در حال احداث است و امیدواریم تا پایان ماه اسفند اقدامات ساختمانی و نصابی پروژه جمبزه به اتمام برسد.

علی تدین افزود: یک خط تولید کامل جهت افزایش ظرفیت و تولید آجر در حال اجرا و برنامه‌ریزی است که امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود. با تکمیل این خط تولید افزایش ظرفیتی بالغ بر 4 تا 5 هزار تن در سال خواهیم داشت. همچنین امیدواریم تا سال آینده در زمینه تولید مواد اولیه قدم‌های بزرگی را برداریم. کاهش هزینه‌ها و تولید محصولات جدید از نتایج تولید مواد اولیه است و نیاز ما را از بازارهای خارجی برطرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت صدر تامین در ادامه نشست ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: 20هزار نفر در شرکت هولدینگ صدر تامین مشغول به کار هستند و در جنگ اقتصادی ایثارگرانه تلاش می‌کنند. شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نیز یکی از صنایع تحت نظر صدر تامین است که با وجود تحریم‌های بی‌رحمانه رشد بسیار مناسبی را از خود به ثبت رسانده است.

غلامرضا سلیمانی اضافه کرد: در ده ماهه سال 99 نسبت به مدت مشابه سال 98 شاهد رشد 6 درصدی تولید در کل مجموعه‌های صنعتی شرکت صدر تامین بودیم که در برخی صنایع این میزان به رشد 100 درصدی نیز رسید. نیاز بازار عامل اصلی رشد تولیدی شرکت‌های ما بوده است‌. همچنین در ده ماهه امسال، 5 هزار 235 میلیارد تومان فروش به ثبت رساندیم که افزایش 90 درصدی فروش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 2هزار و 760 میلیارد تومان بود را شاهد بودیم. شرکت ذوب آهن اصفهان رشد فروش 76 درصدی را به ثبت رسانده است و این آمار نشان دهنده تولید همراه با فروش است و رقابت ما را شرکت‌های خارجی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: سود 9ماهه هولدینگ 1720 میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 132 درصدی داشته است. 15 پروژه سرمایه‌گذاری را در پیش داریم که بیش از 3هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بر روی آنها انجام شده و امیدواریم تا پایان دولت به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت صدر تامین با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان 5 سال است که در حال اکتشاف معادن طلا هستیم گفت: گواهی کاوش معدن طلا در این استان را در نهایت از وزارت صمت دریافت کردیم. معدن اکتشاف شده طلای شهرستان خاش می‌تواند قدم بزرگی برای کارآفرینی و اشتغال جوانان پرتوان این خطه از کشور باشد و محرومیت را از چهره این شهرستان و استان پاک کند.

وی اضافه کرد: معدن زغال سنگ طبس نیز بزرگتربن معدن زغال سنگ کشور است که به صورت برداشت مکانیزه در عمق 500 متری فعالیت می‌کند. 2هزار و 500 مهندس و کارگر در این معدن مشغول به کار هستند و زغال سنگ ذوب آهن نیز از آنجا تامین می‌شود. معدن زغال سنگ طبس نیز اشتغال‌زایی خوبی برای جوانان شهر طبس رقم زده و اکثرا در مشاغل مربوط به این معدن در حال فعالیت هستند.

سلیمانی در ادامه از برنامه‌های شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت و افزود: بنیان این سازمان به خوبی شکل گرفته و کارکنان و مهندسان خوبی در این شرکت رشد نموده‌اند. در ده ماهه پارسال در این شرکت به طور کلی 32هزار و 300 تن محصولات تولیدی داشتیم که این میزان در مدت مشابه امسال رشد 26 درصدی داشته و این خود نشان از جهش تولید است. این شرکت فروشی بالغ بر بخش 259 میلیارد تومان در سال گذشته به ثبت رسانده که این میزان امسال به 343 میلیارد تومان رسیده است. در 9 ماهه امسال سود خالص این شرکت 94 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که رشد 30 درصدی نسبت به سال گذشته را ثبت کرده است.

وی بیان داشت: استراتژی ما برای شرکت فراورده‌های نسوز توسعه آن است و تا افق 1403 به دنبال ثبت بیشترین توسعه هستیم. این صنعت به شدت در مگنزیت وابسته به واردات است که به دلیل تحریم‌ها به بحران‌های زیادی بر خوردیم اما با تدابیر انجام گرفته اجازه ندادیم تولید محصولات شرکت متوقف شود. شرکت در زنجیره خود در حال تامین 30 الی 40 درصد مواد اولیه است تا منابع معدنی به صورت هدفمند در صنعت قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت صدر تامین تصریح کرد: در این مجموعه باید به سمت بهره‌برداری بهینه از پروژه‌ها برویم. 6 مورد پروژه زیرسقفی آغاز شده است. در صنایع تحت نظر صدر تامین به مسائل زیست محیطی توجه بسیاری می‌شود بنابراین شرکت فرآورده‌های نسوز ایران هم یک پروژه زیست محیطی برای طراحی سیستم‌های غبارگیر به عهده گرفته تا مخاطرات زیست محیطی را تا حد امکان کاهش دهیم. تجهیز ساختمان اداری نیز در دستور کار ما است. جمعا 8 پروژه درون مجموعه‌ای برای شرکت فرآورده‌های نسوز تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مواد معدنی به شدت مهم برای فرآورده‌های نسوز، دولومیت است که معدن نهاوند می‌تواند این نیاز را برطرف کند. حدود 25 سال بود که منتظر این معدن بودیم که در نهایت امیدواریم تا پایان بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

سلیمانی با بیان اینکه کارگروه فناوری و نوآوری در شرکت‌های صدر تامین تشکیل شده است گفت: کارگروه‌های فناوری و نوآوری تحولات دنیا را بررسی می‌کنند و این چرخه هر 6 ماه یکبار بازنگری می‌شود. هولدینگ صدر تامین یک شتاب‌ودهنده نیز در تهران راه‌اندازی کرده که ما را به شرکت‌های دانش بنیان سراسر کشور متصل می‌کند و سرمایه‌گذاری‌ها بر روی نوآوری‌های جدید انجام می‌شود. خوشبختانه تا کنون 9 مورد نوآوری صنعتی جدید در شرکت‌های تحت نظر صدر تامین به ثبت رسانده‌ایم.

وی از تحولات بازار بورس در سال گذشته گفت و افزود: سالی پر فراز و نشیب در بورس را سپری کردیم. هیجانات و هجوم ناگهانی مردم به بازار بورس را می‌توان عامل این نوسان دانست. ورود مردم به بازار بورس اتفاقی بسیار مثبت است اما باید آموزش‌های لازم ارائه شود و با وعده‌های افزایش سرمایه مردم نباید تمام دارایی‌های خود را از دست بدهند. حضور ما در بورس بسیار شفاف بوده و سود حاصل از بنگاه‌داری ما بیشتر از خرید و فروش سهام‌ها بوده است.

عناوین برگزیده