تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۶۱۰۲۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رونمایی از نخستین شمش طلای استحصال شده در مقیاس آزمایشی در خراسان جنوبی

می متالز - نخستین شمش طلای استان خراسان جنوبی در مجتمع معدنی شادان خوسف که در مقیاس آزمایشی (پایلوت) استحصال شده رونمایی شد.
رونمایی از نخستین شمش طلای استحصال شده در مقیاس آزمایشی در خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با رونمایی از نخستین محصول طلا در استان مشخص شد همه روش‌های فنی و استحصال جواب داده و همه شبهه‌ها مبنی بر بی‌نتیجه ماندن فعالیت‌ها رفع شد.

ایمان ‌طلب همچنین گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون تعداد پروانه‌های بهره‌برداری سه برابر شده و ذخایر معدنی بیش از ۲۰۰ درصد در استان افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر میزان ذخیره قطعی معدنی استان ۶.۷ میلیارد تن با احتساب زغال‌سنگ، پتاس و تمام مواد معدنی و استخراج اسمی و واقعی نیز سالیانه ۲۰ میلیون تن است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اعلام کرد: بیش از ۶۷۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۱۲ هزار نفر در خراسان جنوبی وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: بیش از ۶۰ نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد که ۵۰ نوع آن در خراسان جنوبی است و تاکنون بیش از ۶۷۰ پروانه بهره‌برداری معدنی در استان صادر شده است.

وی با اشاره به وجود ۶ معدن طلا با ظرفیت کانسنگ ۳۳ میلیون تُن در استان گفت: بزرگترین معدن طلای استان، معدن شادان خوسف با ظرفیت ۲۷ میلون تُن و عیار ۵۶ صدم گرم در تن است.

رییس هیات مدیره گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی هم در این آیین گفت: پروژه اکتشاف و استحصال طلا از معادن طلای شادان از ۲ سال قبل در خوسف آغاز شد و در طرح آزمایشی آن سه و نیم کیلوگرم طلای ۲۴ عیار استحصال و اولین شمش‌ها امروز رونمایی شد.

جواد فرشباف ماهریان با بیان اینکه کارخانه اصلی استحصال طلا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد افزود: ظرفیت استحصال طلا از این معادن سالانه ۳۰۰ کیلوگرم و حداقل اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: اکنون در مرحله آزمایشی یا پیش تولید هستیم و با رونمایی از شمش طلا در معدن شادان خوسف ثابت کردیم در ۲ سال فعالیت در این معادن، مسیر درستی را انتخاب کرده و از توانمندی‌های منطقه به نحو درست استفاده می‌کنیم.

ذخیره قطعی این معدن بیش از ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برآورد شده که بیشترین میزان ذخیره در میان معادن طلای استان خراسان جنوبی است.

عناوین برگزیده