تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۲۵
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۱۶۲۶۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حمایت ارزی و ریالی بانک تجارت از صنعت پتروشیمی‌

می متالز - بانک تجارت به عنوان یکی از بانک‌های موثر درتامین مالی صنعت پتروشیمی‌کشور در طول برگزاری دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل نمایشگاه پتروشیمی ‌ایران، قراردادهای ریالی و ارزی قابل ملاحظه‌ای با شرکت‌های پتروشیمی‌منعقد کرد.
حمایت ارزی و ریالی بانک تجارت از صنعت پتروشیمی‌

به گزارش می متالز، بانک تجارت ضمن انعقاد بیش از ۱۹۰ هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه همکاری با فعالان این صنعت قراردادی به مبلغ ۳۰میلیون یورو هم با مجتمع پتروشیمی‌شهید تندگویان به امضا رساند که هدف آن افزایش ۱۵۰ هزار تنی تولید گرید بطری با شرکت‌های ایرانی است که ۱۰۰درصد آن تولید داخلی خواهد بود. این قرارداد به زودی با عملیات ساخت و نصب پروژه «اس.اس.پی» آغاز می‌شود. رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک تجارت، در مراسم امضای این قرارداد همکاری گفت: تامین مالی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان است و شرکت‌های پتروشیمی ‌برای تامین مالی شرایط خاص و ویژه‌ای دارند. به گفته وی حجم سرمایه‌گذاری در این بخش با سایر صنایع قابل مقایسه نیست. دولت‌آبادی تاکید کرد: با توجه به تنوع خدماتی که این صنعت در موضوع تامین مالی نیاز دارد، بانک تجارت یک سبد خدمت اختصاصی شامل تسهیلات ریالی و ارزی ،اوراق مشارکت و.... برای این حوزه طراحی کرده که می‌تواند نیاز پروژه‌های صنعت پتروشیمی ‌را به بهترین شکل ممکن تامین کند.

در همین حال بانک تجارت در این نمایشگاه تفاهم‌نامه‌ای هم به مبلغ ۱۵هزار میلیارد تومان با شرکت صنایع پتروشیمی‌ خلیج‌فارس به امضا رساند. این تفاهم‌نامه برای ارائه انواع خدمات مالی و بانکی به سازندگان، تامین‌کنندگان ماشین‌آلات، تجهیزات، قطعات، تاسیسات نصب و ساختمان و پیمانکاران هلدینگ و شرکت‌های تابع به امضای مدیرعامل بانک تجارت و جعفر ربیعی، مدیر عامل هلدینگ خلیج‌فارس، رسید. مبلغ تفاهم‌نامه در قالب تسهیلات ریالی و ارزی، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی، انتشار اوراق از طریق بازار سرمایه در اختیار هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت‌های تابع و معرفی شده قرار می‌گیرد. مدیرعامل بانک تجارت در جریان امضا این تفاهم‌نامه گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد سهم ال-سی داخلی شبکه بانکی کشور به این بانک تعلق دارد و این سهم بزرگ سبب شده تا راهکاری جدید در حوزه ال-سی داخلی ارائه شود. وی افزود: با استناد به بخشنامه‌های بانک مرکزی، طرح پترویار در بانک تجارت اجرایی شده و برای نخستین بار در پتروشیمی ‌تندگویان و سپس سایر پتروشیمی‌ها با موفقیت به اجرا رسیده است. دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: این طرح به ویژه در قراردادهای بزرگ شرکت‌های پتروشیمی ‌بسیار تسهیل‌کننده است. جعفر ربیعی، مدیرعامل پتروشیمی‌ خلیج‌فارس هم در این زمینه گفت: بانک تجارت همیشه یکی از یاوران بزرگ صنعت پتروشیمی‌ در تامین مالی شرکت‌های تولیدی و شرکت‌های پروژه‌ای صنعت پتروشیمی‌ است و تفاهم‌نامه اخیر نیز به شرکت‌های تولیدی کمک فراوانی می‌کند.

عناوین برگزیده