تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۱۸۳۸۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

برنامه دولت روسیه برای نجات شرکت روسال

می متالز - دولت روسیه تصمیم دارد دومین تولیدکنندة بزرگ آلومینیوم در جهان یعنی شرکت روسی روسال را حمایت کند. این حمایت در برابر تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسال از طرف ایالات‌متحده است که از ماه آوریل آغاز شده است. هدف دولت روسیه نجات روسال از ورشکستگی است.
برنامه دولت روسیه برای نجات شرکت روسال

به گزارش می متالز، به‌ گفتة دنیس مانتورف، وزیر صنایع روسیه، روسال یکی از شاهرگ‌های حمایتی صنعت روسیه است و وظیفة دولت حمایت از آنست.

اولاگ دریپاسکا، رئیس هیأت‌مدیرة روسال، توسط بخش خزانه‌‌داری ایالات‌متحده در لیست سیاه قرار گرفته است و لذا بخش اعظمی از صادرات روسال تحت تأثیر این تصمیم خزانه‌داری قرار دارد.

تحریم روسال بازار جهانی آلومینیوم را شدیداً مختل ساخته است، این درحالی است که مشتریان روسال تا 23 اکتبر فرصت تسویه‌حساب با این شرکت را دارند.

به طور کلی گروه En+، که شرکت روسال یکی از شرکت های زیرمجموعه آن است و تحت کنترل دریپاسکا، در تحریم است.

دست‌اندرکاران و متخصصین بازار آلومینیوم در ماه ژوئن به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که در صورت برداشته نشدن تحریم علیه روسال تا ماه آگوست، دولت روسیه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

در ماه جولای استیون منوچین، رئیس خزانه‌داری ایالات‌متحده، اعلام کرد که ایالات‌متحده در حال مذاکره با روسیه جهت برداشتن تحریم علیه روسال است. همزمان روسیه اظهار داشت که در صورت برداشته نشدن تحریم‌ها علیه روسال، برنامة پشتوانه‌ای دارد. این برنامه شامل خرید آلومینیوم روسال توسط دولت روسیه و به‌عنوان "سهام دولتی" خواهد بود.

اولاگ دریپاسکا صاحب 66 درصد از گروه En+ بوده که درنهایت صاحب 48 درصد از شرکت روسال می‌شود. دریپاسکا اعلام کرده که در راستای نجات روسال حاضر به واگذاری کنترل En+ است. تنها در این صورت روسال و En+ قادر به ادامة حیات خواهند بود.

عناوین برگزیده