تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۲۰۰۶۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
با نگاهی بر میزان تولید واحد‌های فولادی در ۱۰ماهه امسال:

تولید ورق گرم از ۵میلیون تن عبور کرد/ تولید بیش از ۹۳ درصد ورق گرم کشور در فولاد مبارکه

‌می‌متالز - عملکرد ماهانه واحد‌های فولادسازی کشور در ۱۰ماهه ۹۹ منتشر شد که بر اساس آن بیشترین میزان محصول تولید شده ورق گرم بوده که از مرز ۵ میلیون تن عبور کرده است.

به گزارش می‌متالز، بر پایه جداول منتشر شده از سوی ایمیدرو، شرکت جهان فولاد سیرجان در ۱۰ماهه ۹۹ موفق به تولید۲۵۳،۶۶۸تن میلگرد شده است.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان به عنوان قدیمی‌ترین شرکت فولادی ایران در ۱۰ ماهه امسال در سبد محصولات تولیدی خود به میزان ۶۸۲،۲۸۳تن تیرآهن، ۴۱۸،۳۱۶تن میلگرد، ۱۹،۳۸۵تن کلاف، ۶۸۷،۱۰۳تن شمش کالایی، ۴۴،۷۱۳تن ریل و به میزان ۱۴،۹۲۶تن سایر محصولات خود را تولیدکرده است.

شرکت فولاد آذربایجان یکی دیگر از تولیدکنندگان محصولات نوردی در کشور طی ۱۰ماهه ۹۹ توانسته است به مقدار ۲۹۰،۱۰۴تن میلگرد تولید کند.

شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز از ابتدای فروردین ۹۹ تا انتهای دی ماه امسال توانسته است به میزان ۶۷۱،۰۴۶تن ورق عریض تولید کند.

شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان محصولات فولادی طی مدت ۱۰ماهه ۹۹ در سبد محصولات خود به مقدار ۲۹،۷۸۷تن تسمه و کلاف آلیاژی-مهندسی، به میزان ۴۷،۸۰۶تن چهارگوش و سایر آلیاژی-مهندسی و به مقدار ۲۳۶،۷۹۲تن میلگرد آلیاژی-مهندسی تولید کند.

فولاد بناب که در سبد محصولات خود تیرآهن، میلگرد و سایر محصولات را دارد، طی مدت یادشده تنها توانسته است به میزان ۳۶۴،۴۰۸تن میلگرد تولید کند.

فولاد خراسان بزرگترین کارخانه فولادسازی شرق کشور نیز از ابتدای فروردین تا انتهای دی ماه ۹۹ توانسته است به مقدار ۴۳۱،۷۶۷تن میلگرد تولید کند. همچنین فولاد کویر نیز در این مدت توانسته تولید ۶۷۰،۴۳۵ تن میلگرد را به ثبت برساند.

اما برای مجموعه فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه و شمال افریقا میزان تولید محصولات فولادی به این صورت به ثبت رسیده است: شرکت فولاد سبا در مدت ۱۰ماهه ۹۹ به مقدار ۱،۰۶۶،۶۸۸تن ورق گرم تولید کرده و شرکت فولاد مبارکه در مدت ۱۰ماهه امسال توانسته به مقدار ۴،۲۹۸،۰۲۷تن ورق گرم و نیز به میزان ۱،۳۳۸،۱۹۹تن ورق سرد تولید کند.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران که در سبد محصولات تولیدی خود تیرآهن، میلگرد، کلاف و لوله را جای داده، در مدت یاد شده توانسته است برای هرکدام از محصولات یاد شده به ترتیب ۶۵،۵۹۴تن، ۱۷۰،۴۵۴تن، ۲۸،۱۲۹ تن و ۶،۸۷۰ تن محصول تولید کند.

شرکت نورد و لوله اهواز نیز در ۱۰ماهه ۹۹ به مقدار ۳۸۸،۰۰۰تن ورق گرم تولید کرده است.

شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری نیز در این مدت ورق گالوانیزه به میزان ۱۹۱،۶۲۰تن تولید کرده است.

در مجموع با نگاهی به آمار منتشر شده می‌بینیم که بیشترین محصول تولید شده در مدت ۱۰ ماهه امسال ورق گرم بوده که تولید آن به میزان ۵ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۷۱۵تن رسیده است و از این میزان بیش از ۹۳درصد آن توسط شرکت فولاد مبارکه تولید شده است. بعد از آن میلگرد با تولید ۲میلیون و ۵۹۹ هزار و ۱۵۲ تن در رتبه دوم از لحاظ میزان تناژ تولید قرار گرفته است، در نهایت کمترین میزان تولید نیز به لوله اختصاص دارد که در ۱۰ ماهه امسال به میزان ۶ هزار و ۸۷۰ تن تولید شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده