تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۰۴۵۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

خط تولید میلگرد ck ۴۵ در فولاد آذربایجان راه اندازی می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد آذربایجان راه انداری خط تولید فولاد آلیاژی ck ۴۵ را بزرگترین برنامه سال جدید این شرکت عنوان کرد و گفت: این امر را بدون هیچگونه تأملی اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا محمودی روز پنجشنبه در بازدید از خطوط تولید شرکت میانرو به همراه محمودیان دادستان عمومی و انقلاب میانه؛ با اشاره به تفاهم همکاری شرکت فولاد و شرکت میانرو افزود: فولاد آذربایجان راه اندازی خط تولید میله‌های آلیاژی ck ۴۵ برای قطعات گیربکس را متعهد شده و و میانرو هم ساخت قطعات حساس گیربکس‌های این خط تولید را تعهد کرده است.

وی با توجه به نام گذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها اظهار امیدواری کرد که با هماهنگ سازی لازم و تسریع در روند امور اجرایی در عمل بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده و با افزایش تولید، اقتداری صدچندان به مجموعه صنعت این شهرستان برگردانیم.

مدیرعامل شرکت فولاد آذربایجان با قدردانی از دستگاه قضایی؛ جهت حمایت از تولید، هم افزایی و ارتباط بین فولاد و گیربکس سازی (شرکت میانرو) که مجموعه پر بازده محسوب می‌شود اعلام کرد: جهت همکاری با شرکت میانرو، هم چنین برای هم افزایی و ارتباط بین دو صنعت فولاد و گیربکس سازی آمادگی کامل داریم.

دادستان میانه هم با بیان اینکه دستگاه قضایی؛ حمایت و پشتیبانی حقوقی و قضایی از تولید و اشتغال و مانع زدایی‌ها را در الویت خود قرار داده است، گفت: بررسی و حل مشکل واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرستان یکی از وظایف مهم ماست.

محمود محمودیان با اشاره به این نکته که توان لازم در شرکت فولاد آذربایجان موجود می‌باشد، افزود: پشتبانی‌های لازم را با تمام توان به کار خواهیم بست تا موانع تولید رفع و شاهد عزت و اقتدار صنعت شهرستان باشیم.

با افزودن عناصری خاص به ساختار فولاد، می‌توان خواص آن را تا حدی تغییر داد و ویژگی‌هایی مانند ثبات در دما‌های بالا و مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و ساییدگی در آن ایجاد کرد و محصولی که با این روش و درکوره‌های بلند آلیاژسازی به دست می‌آید را فولاد آلیاژی می‌نامند.

یکی از متداول‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع فولاد آلیاژی، فولاد CK ۴۵ نام دارد که در کار‌های سرد، یکنواخت‌سازی، آب‌دهی، برگشت‌دهی و همچنین تولید قطعاتی که در معرض تنش‌های متوسط قرار دارند، بیشتر استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده