تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۷
بازدید: ۴۹۴
کد خبر: ۲۰۲۷۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید فولاد آذربایجان از ۳۳۵ هزار تن گذشت

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت فولاد آذربایجان گفت: در سال جاری ۳۳۵ هزار و ۷۴۷ تن محصول میلگرد در این مجموعه تولید و به بازار عرضه شده است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا محمودی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه تحریم ها؛ محدودیت‌های کرونایی؛ کمبود گاز و قطعی یک ماهه برق بر روند تولید در سال جاری اثرگذار بود، اضافه کرد: به رغم این مسائل در تولید امسال نسبت به سال گذشته چندان عقب نیستیم و به درآمد ۲۵ هزار میلیارد ریالی از فروش محصولات تا بهمن ماه رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: تولید ۱۲ ماهه سال گذشته این شرکت ۳۶۵ هزار و ۴۱۹ تن بود.

محمودی با اشاره به فعالیت مجتمع فولاد آذربایجان از ۲۰ سال پیش، میلگرد تولیدی این شرکت را جزو استاندارد‌ترین محصول در کل کشور دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه مجتمع فولاد آذربایجان با دارا بودن ایزو ۱۴۰۰۰ محیط زیست؛ ۴۷۳ کارمند رسمی و با تولید یک محصول بزرگ و استاندارد در بازار بزرگ فولاد کشور می‌تازد، افزود: ۱۰۰ درصد افراد بازنشسته در سال آتی مربوط به واحد بهره برداری و تولید هستند و باید در این راستا و برای جذب نیرو‌های متخصص؛ فنی و جوان تمهیداتی اتخاذ شود.

محمودی ارائه آموزش ضمن خدمت را اصلی مهم و اساسی برای چابک‌تر کردن بدنه تشکیلات مجتمع عنوان و تاکید کرد: برنامه‌ی سالانه ما آموزش پنج هزار ساعته در سال است که با ارائه آموزش‌های لازم می‌توان بر کارایی هر چه بیشتر افراد افزود.

مدیر عامل فولاد آذربایجان به کمک‌های فولاد در امور اجتماعی؛ مدیریت شهری و در حوزه مقابله با کرونا و کمک به خیریه‌ها اشاره کرد و گفت: پیش قدم شدن در چنین اموری چنین از رویکرد‌های مجموعه فولاد است که امیدواریم موفق‌تر از گذشته در این صحنه‌ها حضور داشته باشیم.

محمودی به قابلیت تولید محصولات دیگری، چون نبشی؛ سپری؛ تسمه؛ میلگرد ۸ و ... در این مجتمع اشاره کرد و گفت: تولید میلگرد آلیاژی و کم آلیاژی برای ساخت پیچ و مهره در دست تحقیق و برنامه ریزی است و امیدواریم با تولید میلگرد ۸ نیز به اهداف بزرگتری برسیم.

وی تحریم را عامل اصلی وقفه در بهره برداری از فاز توسعه این مجموعه عنوان کرد و گفت: با راه اندازی واحد ذوب این مجتمع تکمیل و فعالیت سه مجموعه در کنار هم نیازمند فضای بیشتری هستیم که در حال پیگیری است.

محمودی با اعلام اینکه اسفند ماه سال جاری اولین محموله صادراتی این شرکت به میزان یکهزار تن به گمرگ ارسال شد، گفت: مصمم به صادرات محصولات به بازار‌های هدف از جمله کشور‌های همسایه، عراق، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان هستیم.

مدیر عامل مجتمع فولاد آذربایجان در پایان با تاکید بر اینکه نگاه به رسانه و اطلاع رسانی نباید نگاه ابزاری باشد بر لزوم ارتباط تنگاتنگ رسانه و فولاد در جهت نزدیکی مردم با شرکت و آشنایی آن‌ها با این ظرفیت بزرگ در شهرستان و انعکاس مطلوب اخبار و اطلاعات فولاد تاکید کرد.

در پایان مراسم مدیر عامل فولاد آذربایجان از اصحاب رسانه با هدایایی تجلیل کرد.

شرکت فولاد آذربایجان در نیمه شعبان سال ۱۳۷۹ با هدف تولید سالیانه ۵۵۰ هزار تن محصولات کیفی فولادی در شمال غرب کشور و در فاصله ۳ کیلومتری از جنوب شرقی شهرستان میانه در مجاورت ایستگاه راه آهن در زمینی به مساحت ۴۶ هکتار افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده