تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۷
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۰۰۹۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل امور مالیاتی استان البرز:

مؤدی محوری از ویژگی‌های نظام مالیاتی هوشمند است

‌می‌متالز - مدیرکل امور مالیاتی استان البرز گفت: از ویژگی‌های نظام مالیاتی هوشمند، انسجام، مؤدی محوری و تشخیص براساس اطلاعات ورودی سیستم مالیاتی است.

به گزارش می‌متالز، محمدی، مدیرکل امور مالیاتی البرز با اشاره به مزایای اجرای نظام مالیاتی هوشمند در کشور اظهار داشت: از ویژگی‌های نظام مالیاتی هوشمند، انسجام، مؤدی محوری و تشخیص براساس اطلاعات ورودی سیستم مالیاتی است که قادر است ارتقاء سطح تمکین داوطلبانه را به دنبال داشته و افزایش رضایت مودی را در راستای نیل به برقراری بیش از پیش عدالت مالیاتی در جامعه متبلور نماید.

وی افزود: با انجام اقداماتی همچون اصلاح در قوانین و مقررات مالیاتی، بهبود مدیریت منابع انسانی، افزایش کیفیت ارائه خدمات به مؤدیان، توسعه خدمات الکترونیکی، کاهش هزینه‌های وصول و مقابله با فرار مالیاتی، به دنبال توسعه و و ارتقاء فرهنگ مالیاتی، برقراری بیش از پیش عدالت مالیاتی و بهبود ساختار توزیع درآمد هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی البرز گفت: با اتکا به یک نظام مالیاتی کارآمد و هوشمند که بر پایه فرایند‌های مالیاتی مدون، فرهنگ و رفتار سازمانی شایسته، زیرساخت و فناوری مطلوب و نیروی انسانی توانمند بنا گردیده، بی شک مدرن سازی و تحقق یک نظام مالیاتی هوشمند و موثر امکان پذیر خواهد بود.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: با اتخاذ این رویکرد، رضایت ذی نفعان، شفاف سازی رویداد‌های مالی و مالیاتی و در نهایت، برپایی بیش از پیش عدالت اجتماعی محقق خواهد شد و چشم انداز روشن نظام مالیاتی کشور با تکیه بر ارزش‌های محوری و خط مشی اصلی سازمان امور مالیاتی کشور از طریق ایجاد و استقرار یکپارچه نظام مالیاتی هوشمند و کارآمد، به ثمر خواهد نشست.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران شادا

عناوین برگزیده