تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۴
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۰۱۰۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل امور مالیاتی زنجان گفت:

ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، گامی جهت تسهیل امور مودیان

‌می‌متالز - مدیرکل امور مالیاتی زنجان اظهار داشت: ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، گامی موثر جهت رفاه و تسهیل امور مالیاتی مودیان است.

به گزارش می‌متالز، رضوی، مدیرکل امور مالیاتی زنجان اظهارداشت: یکی از مهمترین مراحل در محاسبه و اخذ مالیات، مرحله ابلاغ اوراق مالیاتی است و از آنجا که بر اساس قانون، تاریخ ابلاغ این اوراق به مودی مبنای مهمی برای تعیین فرصت انجام برخی تکالیف قانونی است و تاپیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی فقط به شکل فیزیکی انجام می‌گرفت، در ماه‌های اخیر، در پی شیوع ویروس کرونا، ضرورت استفاده بیشتر از خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعات حضوری تشدید شده و سازمان امور مالیاتی کشور نیز برنامه‏‌هایی را برای ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی اجرا کرده است.
رضوی افزود: ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، گامی موثر جهت رفاه و تسهیل امور مالیاتی مودیان است و سازمان امور مالیاتی کشور در راستای توسعه خدمات الکترونیکی مالیاتی و امکان دریافت اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی را برای مودیان فراهم کرده است.
مدیر کل امور مالیاتی زنجان افزود: مودیانی که خواستار استفاده از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی هستند، می‏بایست به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس tax.gov.ir مراجعه نمایند و گزینه درخواست ابلاغ الکترونیکی را تایید کنند، تا از طریق حساب کاربری به تمامی اوراق مالیاتی مربوط به پرونده مالیاتی خود دسترسی داشته باشند.
وی هم چنین گفت: یکی دیگر از قابلیت‌های سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی این است که به محض بارگذاری اوراق مالیاتی جدید، مودی از طریق پیامک از آن مطلع خواهد شد.
رضوی با تاکید بر این که ابلاغ الکترونیکی با این روش در حکم ابلاغ واقعی خواهد بود و تمامی پیامد‌های قانونی ابلاغ فیزیکی را به همراه خواهد داشت: گفت: نکته مهم در خصوص ابلاغ الکترونیکی اوراق این است که چنانچه مودی ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری نسبت به مشاهده اوراق الکترونیکی اقدام کند، تاریخ مشاهده به عنوان تاریخ واقعی ابلاغ اوراق مالیاتی ثبت خواهد شد و این تاریخ مبنای محاسبه مواعد قانونی مرتبط با انجام تکالیف قانونی قرار خواهد گرفت.
رضوی با اشاره به این که تا کنون ۵۵ درصد از مودیان حقوقی و ۴۴ درصد از مودیان حقیقی در سطح استان درخواست ابلاغ الکترونیکی خود را ارسال نموده‏اند افزود: ابلاغ اوراق مالیاتی به شیوه الکترونیکی گام مهمی در مسیر افزایش اثربخشی نظام مالیاتی است، چرا که از یک طرف از هزینه‌های ناشی از ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی می‌کاهد و از طرف دیگر، کاهش تردد‌ها و مراجعات حضوری مودیان را در پی دارد و این امر نیز به نوبه خود از احتمال ترافیک، آلودگی هوا و ابتلا به بیماری‌های واگیر دار نیز می‌کاهد.
مدیرکل امور مالیاتی زنجان در خاتمه خاطرنشان کرد: مزیت مهم دیگر در ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی این است که مودیانی که این شیوه را انتخاب می‌کنند، به سابقه اوراق مالیاتی خود نیز دسترسی خواهند داشت و علاوه بر این، چون مودیان به صورت آنی و از طریق پیامک از بارگذاری اوراق مالیاتی خود در سامانه مطلع شده و از فرصت‌های قانونی بهره‌مند خواهند شد و این امر نیز از تضییع حقوق مودیان جلوگیری خواهد نمود.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران شادا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده