تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۲
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۰۱۰۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد ۹۱ درصدی «فخوز» در ۱۱ ماهه ۹۹

‌می‌متالز - شرکت فولاد خوزستان با نماد «فخوز» گزارشی از فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه ۹۹ را منتشر کرد که بر اساس آن میزان رشد فروش فخوز در ۱۱ ماهه ۹۹ به میزان ۹۱درصد به ثبت رسیده است.

به گزارش می‌متالز، میزان فروش فولاد خوزستان در مدت یک ماهه بهمن ۹۹ برابر با ۲۶،۲۶۵،۷۳۲ میلیون ریال بوده است که از این میزان، سهم فروش داخلی برابر با ۱۳،۹۲۲،۵۸۱ میلیون ریال بوده و درآمد حاصل از بازار صادراتی محصولات فولاد خوزستان در بهمن ماه به مقدار ۱۲،۳۴۳،۱۵۱میلیون ریال بوده است.

با نگاهی بر عملکرد فولاد خوزستان در ۱۰ماهه ۹۹ مشاهده می‌کنیم که از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال میزان فروش این شرکت برابر با ۲۴۲،۳۹۹،۴۳۵ میلیون ریال بوده و سهم بازار داخلی ۱۴۰،۰۱۹،۳۰۳ میلیون ریال شده است. همچنین میزان صادرات صورت گرفته در این ۱۰ماهه به مقدار ۱۰۲،۳۸۰،۱۳۲ میلیون ریال بوده است. بیشترین محصول به فروش رسیده طی این مدت بیلت و بلوم داخلی بوده است، به این شکل که از فروش یک میلیون و ۳۶هزارو۱۴تن از این محصول، رقم ۷۵،۵۹۳،۷۸۸ میلیون ریال حاصل شده و بعد از آن اسلب داخلی بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است.

در مجموع شرکت فولاد خوزستان، از ابتدای سال مالی تا انتهای بهمن ماه (بازه زمانی ۱۱ ماهه ۹۹) توانسته است فروشی بالغ بر ۲۶۸،۶۶۵،۱۶۷میلیون ریال داشته باشد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که عدد ۱۴۰،۷۷۳،۷۴۱ میلیون ریال به ثبت رسیده با رشد ۹۱ درصدی همراه گشته است.

لازم به ذکر است که سهم بازار داخلی از فروش ۱۱ ماهه امسال فولاد خوزستان برابر با ۱۵۳،۹۴۱،۸۸۴ میلیون ریال بوده و میزان صادرات صورت گرفته نیز به مقدار ۱۱۴،۷۲۳،۲۸۲میلیون ریال بوده است.

گفتنی است شرکت فولاد خوزستان در مدت ۱۱ ماهه ۹۹ محصولات زیر را به تولید رسانده است:

بیلت و بلوم داخلی: ۲،۱۴۴،۵۵۷تن

اسلب داخلی: ۱،۳۲۶،۰۹۰ تن

گندله: ۵،۴۹۹،۶۴۸تن

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده