تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۰۱۱۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پروژه عظیم گندله سازی سه چاهون رسما توسط رئیس جمهور افتتاح شد

‌می‌متالز - پروژه عظیم گندله سازی سه چاهون از طریق ویدئوکنفرانس به صورت رسمی توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، دکتر روحانی در سخنانی ضمن تشکر از گزارش دکتر مسرور بیان کرد: بسیار برای ما خوشحال کننده است که بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور با ظرفیت ۵ میلیون تن که کارخانه بسیار مدرنی می‌باشد در راستای تکمیل زنجیره فولاد افتتاح می‌شود و من افتتاح این پروژه را به مردم بافق و استان یزد و همه مسوولانی که در راه آبادانی ایران و استان یزد تلاش می‌کنند تبریک می‌گویم.
در ابتدای این مراسم، دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی با اشاره به نقش ارزشمند بازنشستگان فولاد در شکوفایی صنعت فولاد کشور در خصوص اهمیت و مشخصات فنی پروژه گندله سازی سه چاهون گزارشی ارائه نمود.
وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا شد. ضمن اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوق باقی مانده بازنشستگان از سال ۱۳۹۱ پرداخت شد. همچنین با مدیریت خردمندانه در دارایی‌های همه صندوق‌ها خصوصا صندوق فولاد سود سهام متعلق به صندوق فولاد سه برابر شد.
همچنین مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در مراسم افتتاح رسمی پروژه عظیم گندله سازی سه چاهون توسط رئیس جمهور گزارشی در خصوص این پروژه به ایشان ارائه نمود.
رضا مسرور این پروژه را بزرگترین پروژه به روش کوره دوار در کشور و سومین پروژه در دنیا عنوان و تصریح کرد: ارزش روز پروژه عظیم گندله سازی سه چاهون ۹۳۰۰ میلیارد تومان است که از منابع شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و صندوق بازنشستگی فولاد تامین شده است. همچنین این پروژه با ظرفیت ۵ میلیون تن برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
مسرور ادامه داد: تکنولوژی بخش اصلی پروژه از ژاپن و در انتقال مواد مربوط به آلمان است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: این پروژه دو ویژگی خاص و مهم دارد؛ نخست اینکه کیفیت محصولات آن بسیار بالاست و با متالازاسیون بالای ۹۰ درصد امکان رقابت در بازار‌های جهانی را دارد. دوم اینکه، تشدید جنگ اقتصادی دشمنان و بیماری کرونا و خروج مهندسان و متخصصان خارجی نه تنها در سرعت اجرای پروژه خللی ایجاد نکرد بلکه با عزم و اراده مهندسان توانمند ایرانی پروژه با سرعت بیشتری تکمیل و در موعد مقرر افتتاح شد. ضمن اینکه تا کنون ۷۰۰ هزار تن گندله با کیفیت تولید شده است.
مسرور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ریکرد صندوق‌های بازنشستگی و از جمله صندوق فولاد در خصوص پرهیز از خام فروشی در راستای ارزش افزوده بیشتر و سودآوری در شرکت‌های تابعه گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی تا سال‌ها صرفا سنگ آهن دانه بندی و الگومره تولید می‌کرد و در دهه ۸۰، کنسانتره به تولیدات شرکت اضافه شد. اکنون نیز با افتتاح گندله سازی دو پروژه بعدی این شرکت در راستای تکمیل زنجیره فولاد، پروژه آهن اسفنجی و پروژه تولید ۲ میلیون تن کنسانتره است که عملیات اجرایی آن امروز با فرمان رئیس جمهور آغاز می‌شود.
وی در پایان از حمایت‌های ویژه و همراهی‌های استاندار یزد، امام جمعه و اعضای شورای شهر بافق و همه مسوولان در خصوص بهره برداری از پروژه گندله سازی سه چاهون قدردانی کرد.

منبع: صندوق بازنشستگی فولاد

عناوین برگزیده