تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۰۱۵۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرک استان زنجان خبرداد:

صادرات ۲۴۶ میلیون دلاری کالا از استان زنجان

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک استان زنجان از صادرات ۲۴۶ میلیون دلاری کالا از استان زنجان خبرداد و گفت: براساس برآورد‌های انجام شده تا پایان امسال میزان صادرات استان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، میرهاشم سید احمدی با بیان اینکه سال گذشته کل صادرات استان زنجان ۲۲۳ میلیون دلار بود اظهار کرد: هدفگذاری صادراتی استان برای سال گذشته ۲۱۸ میلیون دلار تعیین شده بود.

وی با بیان اینکه در ابتدای امسال که عمده‌ترین صادرات ما به سمت ترکیه بود به دلیل بسته شدن مرز با کاهش ۷۸ درصدی صادرات مواجه شدیم تصریح کرد: خوشبختانه با باز شدن مرز، کم‌کم توانستیم روند کاهش صادرات استان را جبران کنیم.

مدیرکل گمرک استان زنجان با تاکید براینکه در حال حاضر ۲۴۶ میلیون دلار صادرات داشتیم و توانستیم روند کاهش صادرات را جبران کنیم اظهار داشت: تا امروز توانستیم صادرات خود را به میزان کل صادرات سال گذشته برسانیم.

وی با تاکید براینکه صادرات ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است خاطر نشان کرد: در حال حاضر از هدفگذاری انجام شده جلوتر هستیم.

احمدی با تاکید براینکه میزان صادرات استان ۱۰ درصد بالاتر از هدفگذاری انجام شده رسیده است تاکید کرد: امیدواریم تا آخر سال میزان صادرات به ۲۶۰ میلیون دلار برسد.

وی با تاکید براینکه در تلاش هستیم میزان صادرات استان زنجان را نسبت به سال گذشته به ۲۰ درصد افزایش دهیم افزود: میزان صادرات کشور ۲۰ درصد کاهش یافته، اما در استان زنجان نه تنها کاهش نداریم بلکه توانستیم به رشد خوبی هم برسیم.

مدیرکل گمرک استان زنجان بیان کرد: صادرات ما بیش از ۱۴۱ هزار تن بوده که از نظر وزنی نیز ۱۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ابراز کرد: ۳۳۷ میلیون دلار امسال واردات داشتیم که نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد دارد که بالای ۳۹۴ تن کالا را شامل می‌شود و عمده آن‌ها مواد اولیه بودند و از لحاظ وزن نیز کالا‌های وارداتی ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

احمدی در ادامه با بیان اینکه ۲۴۰ هزار تن میزان واردات کالا از مبادی ورود موقت بوده است عنوان کرد: در این حوزه نیز نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشتیم.

وی گفت: در حوزه واردات نیز رتبه ۱۱ کشوری از نظر وزنی داشتیم یعنی در این حوزه در بین سایر گمرکات کشور در رتبه ۸۹ را قرار داریم و در ورود موقت نیز رتبه سوم کشوری هستیم.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی موج رسا

عناوین برگزیده