تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۲
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۰۲۸۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سود فروش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت بررسی شد؛

سرمایه‌پذیر‌ها و رشد سودسازی ۵۸درصدی "تاصیکو"

‌می‌متالز - با توجه به ماهیت شرکت که سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، بخش اصلی سودآوری شرکت که مربوط به سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر بوده، در سه ماهه پایانی سال مالی آن محقق می‌شود.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین که یکی از زیرمجموعه‌های اصلی "شستا" به شمار می‌آید، در دوره ۹‌ماهه منتهی به پایان بهمن‌ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۹ هزار و ۵۷ میلیارد ریالی شده و این سود که معادل ۲۹۲ ریال به ازای هر سهم (بر اساس سرمایه ۳۱ هزار میلیارد ریالی) بوده، نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

بیش از ۹۸ درصد از کل درآمد‌های عملیاتی این شرکت در این دوره مربوط به سودفروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت بوده و از کل ۹ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال درآمدعملیاتی این شرکت، مبلغ ۹.۴۱۹ میلیارد ریال آن مربوط به درآمد ناشی از سود فروش سرمایه‌گذاری‌هاست.

سرمایه‌پذیر‌ها و رشد سودسازی ۵۸درصدی

با توجه به ماهیت شرکت که سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، بخش اصلی سودآوری شرکت که مربوط به سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر بوده، در سه ماهه پایانی سال مالی آن محقق می‌شود.

لازم به ذکر است، سود فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت در دوره ۹ماهه سال جاری عمدتا مربوط به واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های زغال‌سنگ پرورده طبس (عرضه اولیه)، کاشی و سرامیک سعدی، هلدینگ سدید و فرآورده‌های نسوز ایران بوده است.

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت در پایان بهمن‌ماه به بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریال شامل ۳۸.۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بورسی و ۹.۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیربورسی رسیده است.

شرکت‌های اصلی سرمایه‌پذیر سرمایه‌گذاری صدر تامین

سرمایه‌پذیر‌ها و رشد سودسازی ۵۸درصدی

 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده