تاریخ: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۶
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۰۳۱۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سیمان سفید نی‌ریز؛

سیمان سفید ۴۷ دلار و کلینکر سفید ۳۷ دلار

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی‌ریز گفت: هزینه حمل و نقل باتوجه به مقصد استان‌های مختلف متفاوت بوده، اما آنچه که از طریق پایانه‌های حمل و نقل به صورت رسمی اعمال شده که حدود ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، داود اکبری، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سیمان سفید نی‌ریز درخصوص نرخ دلاری فروش در مرز‌های مختلف اظهار کرد: نرخ دلاری فروش در مرز‌های مختلف و براساس رقابت در راستای رسیدن به تعرفه اعلامی گمرک انجام می‌شود.

وی افزود: نرخ سیمان سفید طبق تعرفه ۴۷ دلار و کلینکر سفید ۳۷ دلار است.

مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی‌ریز درباره نرخ متوسط هر مترمکعب گاز مصرفی ادامه داد: نرخ متوسط هر متر مکعب گاز مصرفی معادل ۱۱۱۰ ریال و میزان گاز مصرفی به ازای هر تن تولید کلینکر ۱۶۵ متر مکعب بوده و باتوجه به محدودیت شرکت گاز در ماه‌های دی و بهمن، نفت کوره جایگزین مصرف گاز می‌شود.

اکبری درباره هزینه حمل و نقل به استان‌های مختلف بیان کرد: هزینه حمل و نقل باتوجه به مقصد استان‌های مختلف متفاوت بوده، اما آنچه که از طریق پایانه‌های حمل و نقل به صورت رسمی اعمال شده که حدود ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به پیش بینی تولید و فروش شرکت خاطرنشان کرد: تولید و فروش براساس حداکثر ظرفیت تولید و مطابق ظرفیت معمول سالانه است.

اکبری همچنین، درخصوص قیمت سیمان ادامه داد: تنها منبع معتبر جهت تعیین قیمت، انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان است.

وی درباره تهیه مواداولیه اصلی شرکت نیز بیان کرد: شرکت مواداولیه اصلی خود را از معدن مجاور کارخانه فراهم کرده و سایر مواد را حتی الامکان از نزدیکترین معادن که کیفیت لازم را داشته باشد خریداری می‌کند.
مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی‌ریز گفت: نرخ خرید هر عدد پاکت ۵۰ کیلیونی ۳۵۰۰۰ ریال است.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده