تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۵۲۲
کد خبر: ۲۰۳۲۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن سیمان اعلام کرد:

سه پیشنهاد شرکت‌های سیمانی به وزارت صنعت/ فروش اینترنتی و کد خریدار!

‌می‌متالز - دبیر انجمن سیمان از ارایه سه پیشنهاد به وزارت صنعت منبی بر حذف دلالان در سال جدید از طریق فروش اینترنتی و صدور کد خریدار، امکان ذخیره سازی سوخت مازوت و آزادسازی قیمت محصولات خبر داد.

به گزارش می‌متالز، عبدالرضا شیخان با بیان اینکه دلالی صنعت سیمان تاریخچه hdd دارد و به گذشته مربوط می‌شود گفت: قبل از سال ۹۱ به این شکل نبود که دلال با خرید آسان سیمان از درب کارخانه اقدام به فروش با قیمت بسیار بالاتر در بازار کند، اما از با رکود اقتصاد و رکود ساخت و ساز، دلالی این صنعت هم رشد کرد.

وی افزود: شرکت‌های سیمانی در آن زمان به دلیل کاهش تقاضا، مجبور به فعالیت با ۶۰ درصد ظرفیت بودند و صنوف شناسنامه دار مثل مصالح فروشان، بتن سازان و … هم به دلیل عدم تمایل به ورود چرخه سخت معامله، اقدام به خرید از دلالان کردند؛ بنابراین به مسوولان وزارت صنعت پیشنهاد و تفاهم نامه ایی هم امضا شده تا در سال ۱۴۰۰، سیمان فقط به صنوف شناسنامه دار عرضه شود تا مصرف کننده نهایی، قادر به خرید اینترنتی باشد و سازمان امور مالیاتی هم قادر به دریافت مالیات شود.

این مقام مسوول توضیح داد: علاوه بر این کارخانجات سیمان می‌توانند خواهان دریافت پروانه و سابقه کار از خریدار باشند و کد صادر کنند تا زمینه کمرنگ شدن و حدف دلالان از این صنعت فراهم شود.

شیخان با اعلام اینکه یکی از اصلی‌ترین وظایف وزارت صنعت حفظ ظرفیت تولید صنایع است، ادامه داد: پیشنهاد دیگر، ذخیره مازوت شرکت‌های سیمان برای استفاده در فصل زمستان و به عوان سوخت دوم بود که انتظار می‌رود موافقت شود.

وی با تاکید بر مخالفت با قیمت گذاری دستوری سیمان، گفت: دیگر پیشنهاد به وزارت صنعت، اعلام الگو‌های مختلف قیمت گذاری و آزادسازی بود. چرا که ظرفیت تولید ۸۸ میلیون تن ایجاد شده که در برابر استفاده حداکثر ۶۲ میلیون تن و صادرات حدود ۶ میلیون تنی، رو نیازی به قیمت گذاری دستوری نیست.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده