تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۰۴۴۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت:

حجم مبادلات تجاری پارسال ایران بیش از ۷۳ میلیارد دلار بود

‌می‌متالز - مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که با وجود مشکلات ناشی از تحریم و محدودیت‌های کرونایی، حجم مبادلات تجاری پارسال ایران به حجم افزون بر ۷۳ میلیارد دلار رسید.

به گزارش می‌متالز، ایرج حسن‌پور روز پنجشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان اظهار داشت: این میزان از تجارت کالا به صورت صادرات و واردات در شرایطی محقق شد که ایران تحت سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا قرار داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ساخت داخل در ۱۱ ماه سال گذشته گفت که در نتیجه تلاش‌های انجام شده هزار و ۵۵۷ واحد راکد کشور به چرخه تولید بازگشت.

استاندار گلستان هم در این جلسه خواستار تهیه اطلس سرمایه گذاری استان تا ۲ ماه آینده شد و گفت: با تهیه این اطلس، سرمایه گذاران تصویر جامعی از ظرفیت‌های سرمایه گذاران استان داشته و روند تولید در استان تسریع خواهد شد.

هادی حق شناس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مسیر حمایت از تولید در گلستان اظهار کرد: این استان برای رفع مشکلات بخش خصوصی در مسیر تولید آمادگی کامل دارد.

وی افزود: پارسال با وجود تشدید تحریم‌ها و شیوع کرونا، حرکت تولید انواع محصول در استان رو به جلو و با رشد مطلوب همراه بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم در این جلسه گفت: سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان پرداخت شد.

حسین طلوعیان اظهار داشت: همچنین سال قبل ۱۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح رونق تولید، تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان پرداخت شد در حالی که این رقم در سال ما قبل ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده