تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۰۴۴۵۴
سرویس خبر : اجتماعی
معاون وزیر صمت:

احیای مسوولیت اجتماعی با هدف رونق اقتصادی رویکرد محوری وزارت صمت است

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احیای مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت‌های محوری این وزارتخانه در سال جاری است.

به گزارش می‌متالز، «علی رسولیان» روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۲ مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد بود، اظهار داشت: برهمین اساس، دولتمردان و مقامات مسوول تلاش کردند تا با سیاستگذاری موثر، بتوانند فعالیت‌های اقتصادی و مشارکت و توانمندی مردم در حوزه‌های تولیدی به ویژه در مناطق روستایی و محروم را افزایش دهند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در همین راستا، یک مدل اجرایی در قالب مثلت توسعه اقتصادی و فرهنگی با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری استانداری، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و دادگستری در استان کرمان آغاز شد.

رسولیان گفت: نتیجه اجرای این مدل در منطقه محروم قلعه گنج استان کرمان، کاهش چشمگیر نرخ بیکاری از ۲۷ درصد به کمتر از هفت درصد شد، ضمن آنکه شاخص‌های امنیتی در این منطقه نیز ۷۰ درصد افزایش یافت به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب خواستار توجه جدی همه مسوولان به این مهم و اجرای این مدل در دیگر مناطق کشور شدند.

وی گفت: یکی از اولویت‌های اصلی وزارت صنعت و معدن و تجارت دراین زمینه، احیای مسوولیت‌های اجتماعی است که با جدیت دنبال می‌شود و در بسیاری از استان‌ها با مشارکت مسوولان در مدل‌های اقتصادی پیگیری و اجرا شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی مسوولیت پیگیری این موضوع یعنی احیای مسوولیت‌های اجتماعی با نگاه توانمندسازی مردم را در دستور کار خود قرار داده و در اجرای آن را قالب مدل اقتصاد مقاومتی دنبال می‌کند.

رسولیان ادامه داد: ۲۷۸ شرکت معین اقتصاد مقاومتی در ۱۱ استان تعیین و کار‌های لازم در این زمینه شروع شده و تسهیل گران نیز کار را با هدف محوری توانمند سازی روستاییان به صورت مستمر پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف از این کار ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی است، اظهار داشت: امروز در راستای این طرح چهار تفاهم نامه با مدیران اجرایی استان همدان امضا شد که با توجه به استقبال فعالان اقتصادی استان، ۳۲ تفاهم نامه دیگر هم به زودی امضا و عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز سه شنبه در سفر به استان همدان با استاندار و جمعی از مسوولان اقتصادی این استان دیدار و گفتگو کرد.

همچنین در این سفر، تفاهم نامه همکاری «احیای مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی» با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و با حضور استاندار همدان به امضا رسید.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان

عناوین برگزیده