تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۱۱۲۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار کرمان در سفر به قلعه گنج؛

استاندار بر توسعه معدنی و صنعتی جنوب کرمان تاکید کرد

‌می‌متالز - استاندار کرمان گفت: معادن و توسعه صنعتی مهمترین مساله برای پیشرفت جنوب کرمان است که باید مسوولان و مردم برای تحقق این مهم همراهی کنند.

به گزارش می‌متالز، علی زینی وند روز چهارشنبه در آئین افتتاح کارخانه تولید کنسانتره مس در منطقه دورافتاده رمشک از سرمایه گذار این طرح تشکر کرد و گفت: ممنونیم که با عشق به محرومیت زدایی و کمک به مردم در این منطقه دورافتاده و توسعه نیافته سرمایه گذاری کرده و کار انجام می‌دهند و با تمام وجود در خدمتشان هستیم.

استاندار کرمان از عملکرد بنیاد مستضعفان به عنوان معین اقتصادی شهرستان قلعه گنج قدردانی کرد و خواستار استمرار این اقدامات خوب شد.

وی با بیان اینکه همدلی رمز موفقیت و پیشرفت هاست، از مدیرکل محیط زیست و مدیرکل آب منطقه‌ای در زمینه پیشرفت صنعتی و راه اندازی طرح‌های مختلف صنعتی و معدنی تشکر کرد.


۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب معدن و کارخانه تولید کنسانتره مس در منطقه دورافتاده رمشک افتتاح شد


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این آئین گفت: این کارخانه در منطقه دورافتاده و توسعه نیافته رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج (شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور) با ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره مس بهره‌برداری شد.

مسلم مروجی فرد افزود: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیارد ریال ایجاد شد.

وی ادامه داد: معدن مس مربوط به همین شرکت برای تامین خوراک مورد نیاز کارخانه با ذخیره یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال نیز افتتاح شد.

مروجی فرد تصریح کرد: این معدن و کارخانه، برای ۷۵ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

وی افزود: فاز دوم این کارخانه نیز برای گسترش تولید و جلوگیری از خام فروشی، با افزایش ظرفیت به ششهزار تن کنسانتره مس کلنگ زنی شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح بیش از یکهزار و ۲۰۰میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم آن نیز ۱۴۰ نفر است.

شهرستان قلعه گنج از سال ۹۳ طی تفاهم نامه‌ای با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی شده است.
مرکز شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده