تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۲۰۴۷۶۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در دومین جلسه رفع موانع تولید جنوب کرمان انجام شد؛

رفع مشکلات کارخانه کنسانتره مس در منطقه محروم رمشک

‌می‌متالز - دومین جلسه رفع موانع تولید جنوب کرمان با حضور استاندار کرمان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و سایر مدیران در استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، دومین جلسه رفع موانع تولید جنوب کرمان با حضور استاندار کرمان، به دبیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و حضور سایر مدیران استانی و منطقه‌ای و سرمایه گذاران در استانداری کرمان برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص گفت: در این جلسه پروژه‌های سرمایه‌گذاری و زیربنایی مناطق جبالبارز جنوبی و رمشک از جمله کارخانه کنسانتره مس، راه‌های روستایی، پروژه‌های ارتباطات و زیرساخت مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

مروجی فرد افزود: در این جلسه، در خصوص مشکل مربوط به تأمین آب کارخانه کنسانتره مس در منطقه محروم رمشک، پس از پیگیری‌های متعدد، سرانجام بررسی نهایی انجام و مصوبه حل آن با حمایت و همراهی ادارات مربوطه گرفته شد.

وی تصریح کرد: در ادامه جلسه نیز، مسائل مرتبط با برق و محیط زیست این واحد اقتصادی نیز مطرح و درخصوص رفع مشکلات تصمیم گیری شد.

مسلم مروجی فرد همچنین تاکید کرد: فاز اول این کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال، اشتغالزایی مستقیم ۷۰ نفری و ظرفیت تولید سالانه ۲۴۰۰ تن کنسانتره مس، آماده افتتاح می‌باشد.

وی ادامه داد: با همت سرمایه گذار، عملیات ساخت فاز دوم کارخانه مس رمشک نیز با سرمایه مورد نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریال، اشتغال ۱۵۰ نفر و ظرفیت ۱۰۰۰۰ تن شروع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در خصوص وضعیت کارخانه مس جیرفت نیز گفت: کارخانه مس سرگز در اسفندقه نیز با سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۳۰۰ نفری، کامل و آماده بهره برداری می‌باشد.

استاندار کرمان نیز در ادامه این جلسه به بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص راه‌های روستایی، ارتباطات، زیرساخت و برخی طرح‌های صنعتی در شهرستان‌های عنبرآباد و قلعه گنج اشاره کرد و گفت: همچنین در مورد تکمیل مصوبات سفر‌های قبلی تصمیم گیری شد که برخی از آن‌ها نیاز به تقویت اعتبارات در سال ۱۴۰۰ دارد که فرمانداران باید جمع بندی لازم را ارائه کنند و به صورت ویژه به آن‌ها رسیدگی کنیم.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده