تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۹۹۲
کد خبر: ۲۰۴۸۱۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

فروش تسلا در چین رکورد زد

‌می‌متالز - شرکت خودروسازی تسلا (TSLA) در ماه مارس بهترین فروش خود را در چین در حالی ثبت کرد که با وجود کمبود جهانی تراشه، فروش مدل ۳ و مدل Y شاهد افزایش بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت خودروسازی تسلا (TSLA) در ماه مارس بهترین فروش خود را در چین در حالی ثبت کرد که با وجود کمبود جهانی تراشه، فروش مدل ۳ و مدل Y شاهد افزایش بود.

ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت سازنده خودرو‌های برقی همچنین از بزرگترین رقیب خود در چین یعنی شرکت نیو Nio تمجید کرد. وی در توئیتی درباره تولید بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی توسط Nio نوشت: به نیو تبریک می‌گویم. این میزان تولید نقطه عطفی محسوب می‌شود که رسیدن به آن دشوار بوده است.

طبق اعلام انجمن خودرو‌های مسافربری چین، شرکت تسلا در ماه مارس ۳۵ هزار و ۴۷۸ دستگاه از مدل ۳ و مدل Y در این کشور به فروش رسانده که تقریبا دو برابر ۱۸ هزار و ۳۱۸ دستگاه فروخته شده در ماه فوریه است.

فروش مدل ۳ در مارس از ۱۳۶۸۸ دستگاه در فوریه به ۲۵۳۲۷ دستگاه در ماه مارس رسید و فروش مدل Y از ۴۶۳۰ به ۱۰۱۵۱ افزایش یافت.

طی سه ماهه اول سال جاری میلادی، تسلا ۶۹۲۸۰ خودروی برقی در چین فروخته که بیش از یک سوم فروش جهانی مدل ۳ و مدل Y خود را در این مدت به خود اختصاص داده است. تحویل مدل Y ساخت چین از ژانویه امسال آغاز شد.

همچنین اتومبیل‌های تسلا حدود ۱۶ درصد از ۴۳۷ هزار دستگاه خودروی الکتریکی فروخته شده در چین را طی سه ماه اول سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده